0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر کنترل تکانه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان
نویسندگان :
مهدیه صفری
1
قدرت اله زارعان
2
1- دانشگاه آزاد خميني شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی،دانش آموزان متوسطه اول،کنترل تکانه
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر کنترل تکانه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان بود. این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. مواد و روش جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر عبارت است از کلیه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان در سال تحصیلی 1403-1402 بودند. نمونه اين تحقيق مشتمل بر 30 نفر از جامعه مذكور بود كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري دردسترس استفاده شدو به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. هر گروه 15 نفر بود. ابزار اندازه گیری تحقیق حاضر پرسشنامه کنترل تکانه بارت و همکاران (2004) بود. ابتدا از گروه آزمایش و گروه کنترل، پیش آزمون گرفته شد سپس گروه آزمایش در معرض مداخله قرار گرفت؛ اجرای جلسات آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر اساس کتاب دال، استوارت، مارتل و کاپلان (2015) و نیز جلسات ذهن آگاهی بر اساس بسته ی مدون شده توسط بان و مارلات (2011) در 8 جلسه 90 دقیقهای و به صورت هفتهای اجرا گردید. پس از انجام مداخلات، پس آزمونی از گروههای آزمایشی و گواﻩ گرفته شد.یافته ها به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری مانند میانگین و انحراف معیار و. . . استفاده شد. همچنین از آمار استنباطی برای پیش فرض ها استفاده شد. علاوه بر آن از تحلیل کواریانس چندمتغیره (مانکووا) و تک متغیره (آنکووا) برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتیجه نتایج نشان داد آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی باعث بهبود کنترل تکانه (58/261 F=) در آزمودنی ها میشود. بنابراین با بکارگیری آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی در افراد، سبب بهبود کنترل تکانه می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پاسخگویی در نظام اداری دیجیتال: تحلیل الزامات حقوقی تصمیمات مبتنی بر هوش مصنوعی با تاکید برحقوق اداری ایران
محمدرضا مهرابی - محمد شریف شاهی - مسعود راعی
بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر ذهنیسازی بر مهارتهای ارتباطی مادران دارای نوجوانان دختر با رفتارهای خودآسیبرسان
غلامحسین لعلی - فهیمه اردشیری
پیش بینی خودتنظیمی تحصیلی براساس رفتارهای بازدارنده سبک زندگی تحصیلی سلامت محور در نوجوانان
مهسا عرفانی پور
مدیریت اقتصادی خانواده محور در کسب و کارهای خانوادگی بر پایه مسئولیت های حقوقی
محمد نعمت اللهی - کامران محمودیان اصفهانی
نقش هوش مصنوعی درانعقاد قراردادهای هوشمند
حسن بهرامی پور - محمد هادی مهدوی - داود نصیران
اثربخشی طرحواره درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر افسردگی در مراجعین مراکز مشاوره شهر شهرکرد
مصطفی مرادی مقدم - نازنین محمدی
اثربخشی آموزش سیستمی بر اجتناب شناختی و مولفه های آن در زوجین با تجربه ی سوگ
سرور عزیزی - محمود شریفی اصفهانی
هنجاریابی و مشخصات روانسنجی پرسشنامه همدلی تورنتو (TEQ) در دانشجویان دانشگاه شاهد
زهرا اقبالی - حمید یعقوبی - روح اله عباسی
اثربخشی اموزش راهبرد های خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی، انگیزه تحصیلی و استرس تحصیلی دانش اموزان پایه ی پنجم ابتدایی خمینی شهر
کیانا مجاهدی - سمیه ولیخانی
معاملات فردایی ارز از منظر جرم انگاری اقتصادی در نظام حقوقی ایران
مهلا نی آوران - محمد حسن امام وردی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3