0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر کنترل تکانه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان
نویسندگان :
مهدیه صفری
1
قدرت اله زارعان
2
1- دانشگاه آزاد خميني شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی،دانش آموزان متوسطه اول،کنترل تکانه
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر کنترل تکانه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان بود. این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. مواد و روش جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر عبارت است از کلیه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان در سال تحصیلی 1403-1402 بودند. نمونه اين تحقيق مشتمل بر 30 نفر از جامعه مذكور بود كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري دردسترس استفاده شدو به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. هر گروه 15 نفر بود. ابزار اندازه گیری تحقیق حاضر پرسشنامه کنترل تکانه بارت و همکاران (2004) بود. ابتدا از گروه آزمایش و گروه کنترل، پیش آزمون گرفته شد سپس گروه آزمایش در معرض مداخله قرار گرفت؛ اجرای جلسات آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر اساس کتاب دال، استوارت، مارتل و کاپلان (2015) و نیز جلسات ذهن آگاهی بر اساس بسته ی مدون شده توسط بان و مارلات (2011) در 8 جلسه 90 دقیقهای و به صورت هفتهای اجرا گردید. پس از انجام مداخلات، پس آزمونی از گروههای آزمایشی و گواﻩ گرفته شد.یافته ها به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری مانند میانگین و انحراف معیار و. . . استفاده شد. همچنین از آمار استنباطی برای پیش فرض ها استفاده شد. علاوه بر آن از تحلیل کواریانس چندمتغیره (مانکووا) و تک متغیره (آنکووا) برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتیجه نتایج نشان داد آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی باعث بهبود کنترل تکانه (58/261 F=) در آزمودنی ها میشود. بنابراین با بکارگیری آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی در افراد، سبب بهبود کنترل تکانه می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیشبینی واکنشهای هیجانی به استرس در موقعیتهای بین فردی و ارتباط آن با الگوهای شناختی در محیطهای کاری
لیلا پرنده - میلاد عابدی قلیچ قشقلایی
رابطه سازگاری زناشویی و رفاه مالی با تمایل به فرزندآوری در زنان متأهل شهر اصفهان
مینا ستاری نجف آبادی - ریحانه فخرزارع
برسی رابطة بین طرحواره رهاشدگی با خودشفقتی با میانجیگری ذهنیسازی در زنان شاغل شهر اصفهان
زهرا کاظمی راشنانی - شقایق کهریزی
اثربخشی درمان عقلانی- هیجانی الیس (REBT) بر امنیت اجتماعی و مولفه های آن در دختران نوجوان با رفتارهای پرخطر شهر اصفهان
پریسا صادقی - فاطمه ایزدی
اثربخشی آموزش تکنیک های تحمل آشفتگی بر کاهش تعارضات والد فرزندی مرتبط با تکلیف درسی در مادران در دانش آموزان پایه ششم شهرستان نجف آباد
زهرا موحدی - یوسف گرجی
اثربخشی آموزش ایماگوتراپی(تصویر سازی ارتباطی) بر بی حوصلگی، تحمل پریشانی و امنیت روانی زنان دارای تعارض با همسر
مهسا سادات جانقربان - مهدی خوروش
اثر بخشی توانبخشی شناختی بازی محور بر یادگیری خودتنظیمی کودکان با اختلال بی نظمی خلقی ایذایی
نجمه رفیعی - محمد حسین سلیمی
اثر بخشی آموزش تحول مثبت نوجوانی بر اضطراب رقابتی و خودتفسیری در نوجوانان دختر شهر اصفهان
زینب جان نثاری لادانی - دکتر شاپور سلمانوندی
اثربخشی آموزش راهبردهای مقابله با باورهای غیرمنطقی مبتنی بر نظریه عقلانی- هیجانی الیس بر سلامت روانی در بین دانش آموزان دوره متوسطه شهر یزد
فاطمه ملک ثابت - محمد هادی یاراحمدی
اثربخشی درمان بینفردی ستیر بر مؤلفههای کیفیت روابط و عزتنفس مربیان قرآن زن متأهل خمینیشهر
فتانه شاه نظری - محمد امیری کاکلکی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1