0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر کنترل تکانه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان
نویسندگان :
مهدیه صفری
1
قدرت اله زارعان
2
1- دانشگاه آزاد خميني شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی،دانش آموزان متوسطه اول،کنترل تکانه
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر کنترل تکانه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان بود. این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. مواد و روش جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر عبارت است از کلیه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان در سال تحصیلی 1403-1402 بودند. نمونه اين تحقيق مشتمل بر 30 نفر از جامعه مذكور بود كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري دردسترس استفاده شدو به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. هر گروه 15 نفر بود. ابزار اندازه گیری تحقیق حاضر پرسشنامه کنترل تکانه بارت و همکاران (2004) بود. ابتدا از گروه آزمایش و گروه کنترل، پیش آزمون گرفته شد سپس گروه آزمایش در معرض مداخله قرار گرفت؛ اجرای جلسات آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر اساس کتاب دال، استوارت، مارتل و کاپلان (2015) و نیز جلسات ذهن آگاهی بر اساس بسته ی مدون شده توسط بان و مارلات (2011) در 8 جلسه 90 دقیقهای و به صورت هفتهای اجرا گردید. پس از انجام مداخلات، پس آزمونی از گروههای آزمایشی و گواﻩ گرفته شد.یافته ها به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری مانند میانگین و انحراف معیار و. . . استفاده شد. همچنین از آمار استنباطی برای پیش فرض ها استفاده شد. علاوه بر آن از تحلیل کواریانس چندمتغیره (مانکووا) و تک متغیره (آنکووا) برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتیجه نتایج نشان داد آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی باعث بهبود کنترل تکانه (58/261 F=) در آزمودنی ها میشود. بنابراین با بکارگیری آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی در افراد، سبب بهبود کنترل تکانه می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهحلها و درمانهای مؤثر برای اعتیاد به هرزه نگاری: رویکردهای درمانی و پیشگیری
زهرا شیرانی بیدآبادی - هادی فرهادی - سیدحمید آتش پور
چالشهای تنظیم رمزارزها و هوش مصنوعی در پرتو حکمرانی داده و شفافیت در ایران و فرانسه
خدیجه کریمی اصفهانی - مجاهد امیری
اثر بخشی درمان فرا تشخیصی یکپارچه نگر بر سندروم شناختی توجهی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم مبتلا به نشانه های اضطرابی شهر اصفهان
نرجس تنباکوزاده - بتول امین جعفری
تجارت الکترونیک و دارایی های دیجیتال،نظام حکمرانی اقتصاد دیجیتال
محمدمهدی معصومی - حمیدرضا طحانی فینی - امیررضا نصیری
اثربخشی شفقت به خود بر خودانتقادی زوجین دارای خشونت خانگی شرکت نفت شهر اصفهان
زهرا مظفر - محمود شریفی اصفهانی
اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر تحمل پریشانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان
زهرا جوادی - میلاد عابدی قلیچ قشلاقی
Effectiveness of Stress Inoculation Training in Type A and Type B Personality against Occupational Stress, in Almahdi Aluminum Co. Workers in Iran
َAzim Rasouli Manesh - Farideh HosseinSabet
مطالعه کیفی رابطه یابی سیستم زندگی انسانی و سیستم حیوانی ( فیل ها) در مفهوم مهاجرت و گسلش عاطفی
نادیا همتی - سید اسماعیل موسوی - کاظم قجاوند
بررسی رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با استیگمای ناباروری در زنان نابارور شهر اصفهان
سمیه تراجی
نقش دولت ها در تامین امنیت سایبری
علیرضا انصاری مهیاری - نرگس طاهرپور - زهرا درخشان هوره - حسین بهارلو هوره
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3