0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر تحمل پریشانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان
نویسندگان :
زهرا جوادی
1
میلاد عابدی قلیچ قشلاقی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش گروهی تنظیم هیجان،تحمل پریشانی،سوگ پیچیده
چکیده :
این پژوهش بهمنظور اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر تحمل پریشانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان، انجام شد. پژوهش حاضر یک مطالعه نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیهی دختران 18 تا 35 سال شهر اصفهان در سال 1403 تشکیل دادند، که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 30 دختر انتخاب و بهروش تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) گمارده شدند. جهت جمعآوری دادههای پژوهش از مقیاس تحمل پریشانی سیمونز و گاهر (2005) و پرسشنامه سوگ پیچیده پریگرسون و ماسیچواسکی (1995) استفاده شد. جلسات آموزشی تنظیم هیجان گراس (2015) برای گروه آزمایش در 8 جلسهی 90 دقیقهای انجام گردید. نتایج با استفاده از آمار توصیفی و تحلیل کواریانس یک و چند متغیره با استفاده از نرمافزار spss-26 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل دادهها نشان داد آموزش گروهی تنظیم هیجان بر تحمل پریشانی (تحمل پریشانی هیجانی، جذب شدن بهوسیله هیجانات منفی، ارزیابی یا برآورد ذهنی پریشانی و تنظیم تلاشها برای تسکین پریشانی) دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان مؤثر است (01/0>P).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت روان در زنان معتاد به مواد مخدر: نقش میانجی پایبندی به مذهب
زهرا گلی - قاسم قجاوند
رابطه ی بین سبک های مقابله با استرس و کیفیت زندگی دختران شهر اصفهان
فاطمه زهرا سهیلی پور - مهران توکلی
پیش بینی وابستگی به شبکه های اجتماعی مجازی براساس ویژگی های شخصیتی در دانشجویان
عاطفه نهضت - فریبا بشر دوست تجلی
شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های اخلاقی در کلاس مجازی
زهرا مردانی - نصرالله قشقائی زاده
اثربخشی روان درمانی مثبت گرامبتنی برخیرباوری بررابطه والد-فرزندی وتاب آوری مادران دارای فرزند دو معلولیتی (نابینا-ذهنی) شهر اصفهان
الهه علی حیدری - فرزانه نیک نژادی
اثربخشی آموزش انگیزش مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دارای استرس تحصیلی پایه اول متوسطه در اصفهان در سال 1403-1402
شکیبا شهبازی دستجرده - فاطمه کرباسی زاده اصفهانی
راهحلها و درمانهای مؤثر برای اعتیاد به هرزه نگاری: رویکردهای درمانی و پیشگیری
زهرا شیرانی بیدآبادی - هادی فرهادی - سیدحمید آتش پور
پیش بینی سندرم شکست عشقی بر اساس سبک های مقابله ای در نوجوانان شهر اصفهان
محدثه دژبرد - یوسف گرجی
تعیین اثربخشی واقعیت درمانی بر اضطراب مرگ و مولفه های آن در زنان مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسان (HIV)
زهرا صفدریان کرویه - فاطمه ایزدی
پیش بینی بهزیستی فاعلی براساس تمایزیافتگی خود و خردمندی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر
مائده آریانیان - مهناز عدالت پناه
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1