0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر تحمل پریشانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان
نویسندگان :
زهرا جوادی
1
میلاد عابدی قلیچ قشلاقی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش گروهی تنظیم هیجان،تحمل پریشانی،سوگ پیچیده
چکیده :
این پژوهش بهمنظور اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر تحمل پریشانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان، انجام شد. پژوهش حاضر یک مطالعه نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیهی دختران 18 تا 35 سال شهر اصفهان در سال 1403 تشکیل دادند، که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 30 دختر انتخاب و بهروش تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) گمارده شدند. جهت جمعآوری دادههای پژوهش از مقیاس تحمل پریشانی سیمونز و گاهر (2005) و پرسشنامه سوگ پیچیده پریگرسون و ماسیچواسکی (1995) استفاده شد. جلسات آموزشی تنظیم هیجان گراس (2015) برای گروه آزمایش در 8 جلسهی 90 دقیقهای انجام گردید. نتایج با استفاده از آمار توصیفی و تحلیل کواریانس یک و چند متغیره با استفاده از نرمافزار spss-26 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل دادهها نشان داد آموزش گروهی تنظیم هیجان بر تحمل پریشانی (تحمل پریشانی هیجانی، جذب شدن بهوسیله هیجانات منفی، ارزیابی یا برآورد ذهنی پریشانی و تنظیم تلاشها برای تسکین پریشانی) دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان مؤثر است (01/0>P).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی واقعیت درمانی بر سوگیری شناختی و مولفه های آن در زنان مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسان (HIV)
زهرا صفدریان کرویه - فاطمه ایزدی
مطالعهی تطبیقی قوانین موضوعه چک در نظام حقوقی ایران، فرانسه و کنوانسیون ژنو
امین یارمحمودی - زهرا یارمحمودی
جهاد ابتدایی و آزادی عقیده در حریم خصوصی افراد
علی مهدی فرد - محمود قیوم زاده - عباسعلی حیدری
مطالعه کیفی رابطه یابی سیستم زندگی انسانی و سیستم حیوانی ( فیل ها) در مفهوم مهاجرت و گسلش عاطفی
نادیا همتی - سید اسماعیل موسوی - کاظم قجاوند
حدود اختیارات دولت در جمع آوری داده های دیجیتال خصوصی،تقابل اخلاق حسنه و امنیت پلیسی
ایمانه شالفروش امیری - مهرداد بدیحی
بررسی مدل علی ادراک جو مدرسه با خودکارآمدی تحصیلی با نقش میانجی هیجانات تحصیلی مثبت و منفی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان
مهدیه صالحی - محمود شریفی اصفهانی
اثربخشی طرحواره درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر افسردگی در مراجعین مراکز مشاوره شهر شهرکرد
مصطفی مرادی مقدم - نازنین محمدی
چالش های حقوقی هوش مصنوعی در ارزهای دیجیتال
سید وهاب الدین دولت خواه - محمد شفیعی
شخص انگاری هوش مصنوعی در مواجهه با مسئله مالکیت نهایی محصولات حاصل از آن ( آفریده های هوش مصنوعی )
مهدی امیدبیکی - سید وحید لاجوردی - مجیدرضا عرب احمدی
اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم
فاطمه حمیدی نجف آبادی - مهدی تبریزی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3