0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم
نویسندگان :
فاطمه حمیدی نجف آبادی
1
مهدی تبریزی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه اراد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش چشم انداز زمانی،رضایت تحصیلی،خودکارآمدی تحصیلی،افق زمانی،اشتیاق تحصیلی
چکیده :
چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم بود. پژوهش حاضر، نیمه آزمايشي و از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه متوسطه دوم شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی 1403-1402 بود. از بین دانش آموزان پایه متوسطه دوم شهرستان نجف آباد تعداد 30 نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. در ابتدا پرسشنامه های خودکارآمدی دانش اموز جینک و مورگان(1999) پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فردریكز، بلومنفیلد (2004)، پرسشنامه چشم انداز زمان زیمباردو (1999)، پرسشنامه استاندارد رضایت تحصیلی هیوبنر (2001) بر روی آنها اجرا گردید و بهعنوان نمرات پیشآزمون ثبت گردید، سپس 6 جلسه آموزش درمان مبتنی بر افق زمان (زیمباردو، اسوود و اسوود، ۲۰۱۲) بر روی گروه آزمایش اجرا شد و گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت نکرد. بعد از اتمام جلسات مداخله هر دو گروه مجدداً پرسشنامه ها را تکمیل نمودند و داده ها به عنوان نمرات پس آزمون ثبت گردید. ابتدا داده های پژوهشی در نرمافزار SPSS نسخه25 وارد شدند و تجزیهوتحلیل آنها در دو بخش توصیفی و استنباطی ارائه گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که تفاوت بین نمرات رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی در پسآزمون معنیدار می باشد (05/0P<). با توجه به نتایج می توان گفت آموزش چشم انداز زمانی می تواند بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم اثربخش باشد. پیشنهاد می شود از آموزش چشم انداز زمانی برای بهبود رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم استفاده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر کرامتدرمانی اسلامی بر بهبود کیفیت زندگی با نقش واسطهگری پوشش اسلامی و شفقتورزی بین افراد خانواده و اجتماع
حدیثه صالحین - جواد یارعلی
اثربخشی درمان هیجان مدار بر عملکرد جنسی و رضایت از تصویر بدنی در زنان با نشانه های کم میلی جنسی شهراصفهان
فائزه نصوحی - زهرا قجاوند
اثربخشی بازیدرمانی دلبستگی محور بر رفتارهای بازداری شده کودکان پیشدبستانی شهرستان نجفآباد
مریم عباسی - زهرا قاسمی
رابطهی سبکهای دلبستگی با سبکهای هویت در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینیشهر
فاطمه سنائی سامانی - فاطمه ایزدی
تجربه زیسته زنان شاغل متأهل از ایفای نقشهای فردی در دورهی دورکاری کرونا
فاطمه محمدفشارکی - مریم فاتحی زاده
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر کارکردهای اجرایی در زنان دارای نشانگان وسواس فکری - عملی
الهام کاظمی - فاطمه ایزدی
پیش بینی احساس تنهایی بر اساس کمال گرایی در دختران جوان سنین 20 تا 25 سال شهر شاهین شهر
معصومه طاهری - عاطفه حیرت
تاثیر رفتار درمانی دیالیکتیکی بر رابطه والد – کودک در مادران دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر اصفهان
مرضیه زمانی - مریم مهری
اثربخشی آموزش مهارت مثبت اندیشی بر احساس پیوستگی همسران معتادان در حال بهبود شهرستان شاهین شهر
مریم سلطانی - کاظم قجاوند
شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های اخلاقی در کلاس مجازی
زهرا مردانی - نصرالله قشقائی زاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1