0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم
نویسندگان :
فاطمه حمیدی نجف آبادی
1
مهدی تبریزی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه اراد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش چشم انداز زمانی،رضایت تحصیلی،خودکارآمدی تحصیلی،افق زمانی،اشتیاق تحصیلی
چکیده :
چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم بود. پژوهش حاضر، نیمه آزمايشي و از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه متوسطه دوم شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی 1403-1402 بود. از بین دانش آموزان پایه متوسطه دوم شهرستان نجف آباد تعداد 30 نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. در ابتدا پرسشنامه های خودکارآمدی دانش اموز جینک و مورگان(1999) پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فردریكز، بلومنفیلد (2004)، پرسشنامه چشم انداز زمان زیمباردو (1999)، پرسشنامه استاندارد رضایت تحصیلی هیوبنر (2001) بر روی آنها اجرا گردید و بهعنوان نمرات پیشآزمون ثبت گردید، سپس 6 جلسه آموزش درمان مبتنی بر افق زمان (زیمباردو، اسوود و اسوود، ۲۰۱۲) بر روی گروه آزمایش اجرا شد و گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت نکرد. بعد از اتمام جلسات مداخله هر دو گروه مجدداً پرسشنامه ها را تکمیل نمودند و داده ها به عنوان نمرات پس آزمون ثبت گردید. ابتدا داده های پژوهشی در نرمافزار SPSS نسخه25 وارد شدند و تجزیهوتحلیل آنها در دو بخش توصیفی و استنباطی ارائه گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که تفاوت بین نمرات رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی در پسآزمون معنیدار می باشد (05/0P<). با توجه به نتایج می توان گفت آموزش چشم انداز زمانی می تواند بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم اثربخش باشد. پیشنهاد می شود از آموزش چشم انداز زمانی برای بهبود رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم استفاده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ساخت و هنجاریابی مقیاس تکاملی (اجتماعی، عاطفی، ارتباطی، شناختی و فیزیکی) کودکان رده ی سنی صفر تا 8 ماهگی در شهر اصفهان در سال 1403-1402
خدیجه نصراصفهانی - یوسف گرجی
مالیت داراییهای دیجیتال در فقه و حقوق ایران با رویکردی بر قواعد فقهی
محدثه معینی فر - زینب سعادت
بررسی رابطه بین بدریخت انگاری بدنی و کنترل فکر در زنان مراجعه کننده به مراکز جراحی و زیبایی شهر اصفهان
مریم باقرزاده - عاطفه حیرت
اثربخشی بازی درمانی با رویکرد فیلیال تراپی بر تاب آوری مادران دارای کودک کار پسر شهر اصفهان
کیانا اصفهانی زاده - محمدرضا ایروانی
پیشبینی واکنشهای هیجانی به استرس در موقعیتهای بین فردی و ارتباط آن با الگوهای شناختی در محیطهای کاری
لیلا پرنده - میلاد عابدی قلیچ قشقلایی
عوامل مؤثر بر کاهش هراس اجتماعی دختران معلول جسمی حرکتی
زهرا قاسمی دستجردی
اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر نشانه های خشم، پریشانی خواب و نافرمانی مقابله ای در کودکان 7 تا 10 ساله مبتلا به تأخیر رشدی
صبیحه رحمتی - زهرا بت شکن
اثربخشی شفقت به خود بر خودانتقادی زوجین دارای خشونت خانگی شرکت نفت شهر اصفهان
زهرا مظفر - محمود شریفی اصفهانی
برسی رابطة بین طرحوارهی نقص و شرم با قدرت ایگو با میانجیگری ذهنیسازی در زنان شاغل شهر اصفهان
زهرا کاظمی راشنانی - شقایق کهریزی
بررسی اعتبار حقوقی اسناد الکترونیکی در حقوق ایران و مقایسه با کشور های پیشرو
محمدجواد بهرامی مرغملکی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3