0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم
نویسندگان :
فاطمه حمیدی نجف آبادی
1
مهدی تبریزی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه اراد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش چشم انداز زمانی،رضایت تحصیلی،خودکارآمدی تحصیلی،افق زمانی،اشتیاق تحصیلی
چکیده :
چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم بود. پژوهش حاضر، نیمه آزمايشي و از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه متوسطه دوم شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی 1403-1402 بود. از بین دانش آموزان پایه متوسطه دوم شهرستان نجف آباد تعداد 30 نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. در ابتدا پرسشنامه های خودکارآمدی دانش اموز جینک و مورگان(1999) پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فردریكز، بلومنفیلد (2004)، پرسشنامه چشم انداز زمان زیمباردو (1999)، پرسشنامه استاندارد رضایت تحصیلی هیوبنر (2001) بر روی آنها اجرا گردید و بهعنوان نمرات پیشآزمون ثبت گردید، سپس 6 جلسه آموزش درمان مبتنی بر افق زمان (زیمباردو، اسوود و اسوود، ۲۰۱۲) بر روی گروه آزمایش اجرا شد و گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت نکرد. بعد از اتمام جلسات مداخله هر دو گروه مجدداً پرسشنامه ها را تکمیل نمودند و داده ها به عنوان نمرات پس آزمون ثبت گردید. ابتدا داده های پژوهشی در نرمافزار SPSS نسخه25 وارد شدند و تجزیهوتحلیل آنها در دو بخش توصیفی و استنباطی ارائه گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که تفاوت بین نمرات رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی در پسآزمون معنیدار می باشد (05/0P<). با توجه به نتایج می توان گفت آموزش چشم انداز زمانی می تواند بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم اثربخش باشد. پیشنهاد می شود از آموزش چشم انداز زمانی برای بهبود رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم استفاده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی رفتارهای خودآسیب رسان در نوجوانان براساس احساس تنهایی، ابراز وجود و نشخوارخشم
زهرا امینی ولاشانی - مهدی خوروش
تاثیر حقوق جزا در جرایم سایبری و هوش مصنوعی
محدثه تقی دوست - عاطفه لرکجوری
رابطه ترس از ارزیابی منفی و علائم افسردگی با نوموفوبیا در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران مرکزی
فاطمه روحانی - زهرا بت شکن
اثربخشی زوجدرمانی مبتنی بر رویکرد ایماگوتراپی بر فرسودگی زناشویی و ابعاد آن در زوجین باتجربه خیانت زناشویی در شهر اصفهان
حسین رحیمی کلیشادی - فهیمه اردشیری لردجانی
تعیین رابطه سبک فرزند پروری واضطراب والدین با اضطراب کودکان
راضیه یزدانی بخش - محبوبه سادات فدوی
تاثیر و تحولات فناوری و الکترونیکی شدن قرارداد ها بر دعاوی بانکی
رسول بخشی
حمایت از بازیکنان نوجوان در ورزشهای الکترونیکی: چالشهای حقوقی، روانی و راهکارهای نوین
مریم محمودی - رضا عباسی - ندا اشرفی
اثربخشی آموزش تکنیک های تحمل آشفتگی بر کاهش تعارضات والد فرزندی مرتبط با تکلیف درسی در مادران در دانش آموزان پایه ششم شهرستان نجف آباد
زهرا موحدی - یوسف گرجی
رویکردهای نوین روانشناسی در فرایندهای جذب و استخدام کارکنان
فاطمه سادات محمد حسینی نژاد - سمیه قبادی
الگو های مشاوره در ازدواج و طلاق
ایناس حیدری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3