0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
بررسی مدل علی ادراک جو مدرسه با خودکارآمدی تحصیلی با نقش میانجی هیجانات تحصیلی مثبت و منفی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان
نویسندگان :
مهدیه صالحی
1
محمود شریفی اصفهانی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
خودکارآمدی تحصیلی،ادراک جو مدرسه،هیجانات مثبت تحصیلی،هیجانات منفی تحصیلی،دانشآموزان
چکیده :
هدفپژوهش حاضر بررسی مدل علی ادراک جو مدرسه با خودکارآمدی تحصیلی با نقش میانجی هیجانات تحصیلی مثبت و منفی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان بود. پژوهش به روش توصیفی-همبستگی اجرا گردید. جامعه آماری کلیهی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان در نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 بودند. نمونه پژوهش را 200 نفر از جامعه مذکور تشکیل دادند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامههای خودکارآمدی تحصیلی جینگ و مورگان(1999)، جومدرسه بیر و همکاران(2011)، هیجانات تحصیلی پکران و همکاران(2011) پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل حاصل از این پژوهش با استفاده از spss نسخه 24 و AMOS نسخه 22 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام می شود. برای بررسی فرضیه های پژوهش از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج به دست آمده با استفاده از الگویابی معادلات ساختاری نشان داد که در کل نمونه، همه ضرایب مسیرهای بین متغیرها از لحاظ آماری معنیدار بودند. در این مدل، تأثیر ادراک جو مدرسه بر خودکارامدی تحصیلی، مثبت و معنادار(ضریب استاندارد 32/0؛ 001/0 >P) بود. تأثیر متغیر های میانجی هیجانات مثبت بر خودکارآمدی تحصیلی مثبت و معنادار (ضریب استاندارد 20/0،001/0 > P) و هیجانات منفی بر خودکارآمدی تحصیلی منفی و معنادار (ضریب استاندارد 11/0-،001/0 > P) بود. شاخص های برازندگی نشان داد که در کل نمونه، مدل، با دادهها برازش قابل قبولی دارد. فرضیههای غیرمستقیم با استفاده از روش بوت استراپ ماکرو بررسی شدند که همه فرضیههای غیرمستقیم، تأیید شدند. در مجموع، یافتهها نشان می دهند که ادراک جو مدرسه به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر خودکارامدی تحصیلی و نیز هیجانات تحصیلی اثر دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بیتفاوتی اخلاقی و نگرش به خیانت زناشویی با میانجی گری هیجان خواهی در زنان متأهل شهر اصفهان
آذر اسدنژاد - بی تا هاشمی هشجین
اثربخشی درمان مبتنی بر آرامسازی حالت بر خودکنترلی و تاب آوری نوجوانان پسر شهر اصفهان
سیمین نیکنام - فاطمه ایزدی
مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه اختلال خودشیفتگی در دوران نوجوانی
محدثه علی نژاد - غزال زندکریمی
Effectiveness of Stress Inoculation Training in Type A and Type B Personality against Occupational Stress, in Almahdi Aluminum Co. Workers in Iran
َAzim Rasouli Manesh - Farideh HosseinSabet
پیش بینی پایداری ازدواج براساس سبک های دلبستگی و ترس از صمیمیت در زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
زهرا رضائی - طیبه قاسمی
اثربخشی آموزش فرزندپروری هشیار مبتنی بر رویکرد ایماگوتراپی بر مؤلفههای الگوی رابطه والد- فرزند (صمیمیت، وابستگی و حل تعارض) مادران دارای فرزند با اختلال نقص توجه- بیشفعالی
سمانه رفیعی - فاطمه ایزدی
پیش بینی بهزیستی فاعلی براساس تمایزیافتگی خود و خردمندی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر
مائده آریانیان - مهناز عدالت پناه
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر رفتار منطقی در نوجوانان دختر دوره متوسط اول ناحیه 3 شهر اصفهان
مهری حیدری - یوسف گرجی
رابطه بین هوش هیجانی با میزان شفقت به خود در بین نوجوانان شهر یزد
فاطمه ملک ثابت - محمد هادی یاراحمدی
اثربخشی درمان هیجانمدار بر مولفههای تفکیک خویشتن در زنان سرپرست خانوار با نشانههای بدنی شهر اصفهان
لیلا رضایی وشاره - فاطمه ایزدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1