0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی درمان عقلانی- هیجانی الیس (REBT) بر امنیت اجتماعی و مولفه های آن در دختران نوجوان با رفتارهای پرخطر شهر اصفهان
نویسندگان :
پریسا صادقی
1
فاطمه ایزدی
2
1- دانشگاه ازاد خمینی شهر
2- دانشگاه ازاد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
رفتارهای پر خطر،امنیت اجتماعی،درمان عقلانی هیجانی الیس،نوجوان
چکیده :
هدف از پژوهش، بررسی اثربخشی درمان عقلانی- هیجانی الیس بر امنیت اجتماعی و مولفه های آن در دختران نوجوان با رفتارهای پرخطر شهر اصفهان بود. طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پس آزمون با گروه گواه می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دختران نوجوان با رفتارهای پرخطر مرکز اصلاح و تربیت شهر اصفهان در سال 1403 بود که از بین آن ها 44 نفر با توجه نقطه برش مقیاس رفتارهای پرخطر و در ادامه کسب نمره پایین تر از میانگین ابزارهای پژوهش و نیز با توجه به ملاک های ورود به پژوهش غربال گردی و انتخاب شد و سپس به طور تصادفی در 2 گروه 22 نفره، گمارده شدند. در ابتدا همه آزمودنی ها دو گروه آزمایش و گواه پرسشنامه امنیت اجتماعی (هاشم زهی و مهدوی، 1391) و رفتار های پرخطر(YRBS) را به عنوان پیش آزمون تکمیل نمودند. سپس اعضای گروه آزمایش به شیوه گروهی درمان عقلانی- هیجانی الیس را در 8 جلسه 90 دقیقهای و هر هفته 1 جلسه دریافت کردند؛ درحالی که اعضای گروه گواه (کنترل) در لیست انتظار قرار گرفتند و هیچ مداخله ای را دریافت نکردند. بعد از اتمام مداخله درمانی و فرایند اجرای پژوهش، مجدداً اعضای هر 2 گروه (گروه آزمایش و گروه گواه) پرسش نامه پژوهش را به عنوان پس آزمون تکمیل کردند و در نهایت نتایج به دست آمده در مرحله-ی پیش آزمون و پس آزمون به طور کلی جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرمافزار SPSS 24 و از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری و تک متغیری استفاده گردید. نتایج نشان داد که درمان عقلانی- هیجانی به طور معنادار بر افزایش امنیت اجتماعی (امنیت جانی، امنیت مالی و امنیت عاطفی) در نوجوانان دختر با رفتارهای پرخطر مؤثر بوده است (01/0>p).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سیاست جنایی ایران در قبال رمزارزها با تأکید بر پیشگیری از پولشویی در بستر کسبوکارهای دیجیتال
مجتبی گودرزی - مهدی خاقانی اصفهانی - محمد علی کنعانی
نقش سبکهای فرزندپروری در شکل گیری تابآوری کودکان: نقش محیط خانوادگی و اجتماعی
فاطمه محب
اثربخشی آموزش سیستمی بر اجتناب شناختی، تمایز یافتگی و قدرت ایگو بر زوجین با تجربه ی سوگ
سرور عزیزی - محمود شریفی اصفهانی
اثربخشی بازی درمانی بومیسازی شده بر تعامل والد-کودک در دانش آموزان با اختلال نقص توجه کلاس اول دبستان
فرزانه زورمند - سعید رحیمی پردنجانی
پیش بینی تاب آوری براساس ناگویی هیجانی،هوش اخلاقی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان
عاطفه نوری - مهدی خوروش
اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر ابرازگری هیجانی در نوجوانان دختر متعارض با والدین
نیلوفر حسینی فالحی - محسن لعلی
هنجاریابی و مشخصات روانسنجی پرسشنامه همدلی تورنتو (TEQ) در دانشجویان دانشگاه شاهد
زهرا اقبالی - حمید یعقوبی - روح اله عباسی
اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم
فاطمه حمیدی نجف آبادی - مهدی تبریزی
پیشبینی فاجعه پنداری درد بر اساس باورهای فراشناختی در بیماران مبتلا به سرطان شهر اصفهان
میلاد لطفی - فاطمه ایزدی
آسیب شناسی بروز پدیدۀ کودکانِ کار و ارائه راهکارهایی جهت کاهش یا پیشگیری از پیامدهای نامطلوب آن
مژگان فریدون نژاد - زهرا نادری توده رود
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3