0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثر بخشی درمان فرا تشخیصی یکپارچه نگر بر سندروم شناختی توجهی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم مبتلا به نشانه های اضطرابی شهر اصفهان
نویسندگان :
نرجس تنباکوزاده
1
بتول امین جعفری
2
1- دانشگاه آزاد خميني شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
درمان فرا تشخیصی یکپارچه نگر،سندروم شناختی توجهی،نشانه های اضطرابی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر بخشی درمان فرا تشخیصی یکپارچه نگر بر سندروم شناختی توجهی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم مبتلا به نشانه های اضطرابی شهر اصفهان انجام گردید. طرح پژوهش نیمه آزمایشی با یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل به همراه پیش آزمون و پس آزمون بود. دراین پژوهش، جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم منطقه 4 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1403-1402 بود. 30 نفر از دانش آموزان دختر به عنوان نمونه با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15نفره (آزمایش وکنترل) جایگزین شدند. ابزار گردآوری اطلاعات مقیاس سندرم شناختی - توجهی ولز و همکاران (2009 ) و پرسشنامه اختلال اضطرابی بک و استر(1990) بودند. دوازده جلسه 90 دقیقه ای درمان فراتشخیصی یکپارچه نگر لواف آرانی وهمکاران( 1401) برای گروه آزمایش اجرا شد. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره (ANCOVA) و چند متغیره (MANCOVA) با استفاده از نرمافزار آماری SPSS نسخۀ 27 انجام شد. یافته ها نشان داد درمان فراتشخیصی یکپارچه نگر بر سندرومشناختی توجهی اثر معناداری دارد(p<0.05). یعنی بین متغیرهای پژوهش در بین گروههای آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود داشت. نتایج همچنین نشان دادند درمان فراتشخیصی یکپارچهنگر بر مولفههای سندرومشناختی توجهی (زمان درگیری شخص با نگرانی و اندیشناکی، تهدیدیابی، رفتارهای مقابلهای، اعتقاد به باورهای فراشناختی) تاثیر معناداری داشت (p<0.05). بر اساس نتایج بهدستآمده در این پژوهش، درمان فراتشخیصی یکپارچه نگر میتواند به عنوان یک مداخلهی مؤثر برای حل مشکلات روانشناختی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم به کار رود. واژگان کلیدی: درمان فرا تشخیصی یکپارچه نگر، سندروم شناختی توجهی، نشانه های اضطرابی
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل تجربه زیسته سالمندان زن در استفاده از خدمات مراکز نیمه وقت سالمندان: روایتی از رضایتمندی، تعامل اجتماعی و کیفیت زندگی
کیانا بابایی خرزوقی - کیمیا بابایی خرزوقی
رابطه بین ذهنی سازی و تکانشگری با نوموفوبیا در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران مرکزی سال 1402
فاطمه روحانی - زهرا بت شکن
اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر تحمل پریشانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان
زهرا جوادی - میلاد عابدی قلیچ قشلاقی
بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با امید به زندگی زنان سرپرست خانواده
شراره بنائی - آرزو مجرد
ویژگیهای روان سنجی مقیاس بهزیستی اجتماعی، هیجانی و تاب آوری کودکان در محیطهای اولیه کودکی
رضوان خانی - احمد عابدی - فاطمه جوادزاده شهشهانی
بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر ذهنیسازی بر مهارتهای ارتباطی مادران دارای نوجوانان دختر با رفتارهای خودآسیبرسان
غلامحسین لعلی - فهیمه اردشیری
بررسی نقش میانجی اختلالات خواب در رابطه راهبردهای مقابله با استرس با رفتارهای خودآسیب رسان در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان
آذر اسدنژاد - بیتا هاشمی هشجین
مقایسهی اثربخشی بستهی مشاوره معنوی تدوین شده براساس مثنوی مولوی و بستهی معنویت درمانی ریچاردز و برگین بر رضایتمندی زناشویی
معصومه محسنی اژیه - محمد رضا عابدی - فاطمه جواد زاده شهشهانی - سید علی اصغر میر باقری فرد - مصطفی خانزاده
بررسی رابطه نگهداری حیوان خانگی با افسردگی پسران 18 تا 26 سال منطقه2 شهر خمینیشهر
سیدعلی باقری شیخشبانی - نیما امانی
اثربخشی درمان هیجان مدار بر عملکرد جنسی و رضایت از تصویر بدنی در زنان با نشانه های کم میلی جنسی شهراصفهان
فائزه نصوحی - زهرا قجاوند
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1