0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
رابطه بین هوش هیجانی با میزان شفقت به خود در بین نوجوانان شهر یزد
نویسندگان :
فاطمه ملک ثابت
1
محمد هادی یاراحمدی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
کلمات کلیدی :
شفقت به خود،هوش هیجانی،نوجوان
چکیده :
هدف پژوهش تعین رابطه بین هوش هیجانی با میزان شفقت به خود در نوجوانان شهر یزد بود. روش تحقیق حاضر به لحاظ ماهیت، از نوع همبستگی؛ به لحاظ هدف، کاربردی؛ و به لحاظ اجرا از نوع مطالعات مقطعی- توصیفی و پیمایش بود. جامعه آماری را کلیه دانش آموزان نوجوان دوره دوم دبیرستان ناحیه 1 شهرستان یزد تشکیل داده اند، و بر اساس جدول مورگان، تعداد 375 نفر به عنوان نمونه، با روش نمونه گیری نیز از نوع تصادفی طبقه ای به پرسشنامه های شفقت به خود (نف، 2003) و هوش هیجانی (بارآن، 2002) پاسخ دادند. داده های به دست آمده از پرسشنامه؛ با استفاده از نرم افزار spss 24 مورد پردازش و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی با شفقت به خود (p<0.001) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (و تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که «9/38» درصد از تغییرات شفقت به خود توسط هوش هیجانی پیش بینی می شود. بنابراین باید در مدارس و مراکز مشاوره بیش از پیش به آموزش هوش هیجانی و اثرات آن در نوجوانان توجه شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری تکوالدی بر خودکارآمدی والدینی زنان با همسر زندانی
نسیم نفر - ناصر چاووشی
پیشبینی سندرم ایمپاستر بر اساس طرحواره معیارهای سرسختانه در زنان با نشانگان شخصیت وسواسی جبری در شهر اصفهان
یاسمن سادات ابراهیمیان - فاطمه ایزدی
تأثیر حمایت عاطفی بر مهارتهای اجتماعی فرزندان با نقش تعدیلگر کاهش رفتارهای پرخطر فرزندان در دانش آموزان پایه ششم ناحیه 2 و 3 شهر اصفهان
حمیدرضا خرسند - سعید کاشانی
بررسی تاثیر روان درمانی تحلیلی-کارکردی بر رابطه والد-فرزندی مادران دارای فرزند کم توان ذهنی در شهرستان لنجان در سال 1403
نوشین نوری - زهرا بت شکن
بررسی تاثیر آموزش مهارت های تنظیم هیجان بر عزت نفس و اضطراب اجتماعی دانش آموزان متوسطه اول ناحیه یک شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1404-1403
صابر شریفی
اثربخشی اموزش راهبرد های خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی، انگیزه تحصیلی و استرس تحصیلی دانش اموزان پایه ی پنجم ابتدایی خمینی شهر
کیانا مجاهدی - سمیه ولیخانی
آثار روانشناختی هرزه نگاری: اعتیاد جنسی و مشکلات روانی ناشی از آن
زهرا شیرانی بیدآبادی - هادی فرهادی - سیدحمید آتش پور
بررسی رابطه علی تجارب تروماتیک دوران کودکی بر شدت اضطراب فراگیر:نقش میانجی گری باورهای خودانتقادی
زهرا ایزدپناه - سید مریم مشیریان فراحی
پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس خودباوری و کمالگرایی در دانشجویان شهر اصفهان
فاطمه زارعان - سارا مومنی - اعظم سیمنی
اثربخشی رواندرمانی پویشی فشرده کوتاه مدت(ISTDP) بر انعطافپذیری روانشناختی در زنان با نشانه های اضطراب بیماری در شهرستان بروجن
مهدی همایونی بروجنی - فاطمه ایزدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1