0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
پیشبینی نشانگان اضطرابی در کودکان بر اساس ذهنیسازی، استرس فرزندپروری و صلاحیت والدگری مادران
نویسندگان :
محسن یادگاری
1
کاظم قجاوند
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
نشانگان اضطرابی،کودکان،ذهنیسازی،استرس فرزندپروری،صلاحیت والدگری
چکیده :
هدف از این پژوهش پیشبینی نشانگان اضطرابی در کودکان بر اساس ذهنیسازی، استرس فرزندپروری و صلاحیت والدگری مادراشن بود که به روش همبستگی انجام شد. جامعۀ آماری مادران دارای کودکان 8 تا 12 سال مبتلا به نشانگان اضطرابی مراجعهکننده به مراکز روانشناختی شهر اصفهان در نیمۀ دوم سال 1402 بودند. بر اساس تئوری مولر (1996) تعداد 150 نفر از جامعه مذکور بهصورت در دسترس انتخاب گردیدند و پرسشنامه ذهنیسازی فونگی و همکاران (2016)، مقیاس صلاحیت والدینی جانستون و ماش (1989)، پرسشنامه استرس فرزندپروری ابیدین و سولیس (1991) و مقیاس اضطراب کودکان اسپنس و همکاران (2001) تکمیل نمودند. تجزیه و تحلیل آماری به روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه و با استفاده SPSS26 انجام شد. نتایج نشان داد متغیرهای قطعیت (652/0 = r2)، عدم قطعیت (036/0 = r2) و استرس فرزندپروری (011/0 = r2) مادران، قادر به پیشبینی معنادار اضطراب کودکان میباشند (05/0>p). بنابر نتایج به دست آمده از پژوهش میتوان بهمنظور بهبود نشانگان اضطرابی در کودکان، اصلاحاتی در زمینهی ذهنیسازی، استرس فرزندپروری و رضایت از والدگری مادران انجام شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی تاب آوری براساس ناگویی هیجانی،هوش اخلاقی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان
عاطفه نوری - مهدی خوروش
پیش بینی پایداری ازدواج براساس سبک های دلبستگی و ترس از صمیمیت در زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
زهرا رضائی - طیبه قاسمی
اثربخشی درمان هیجانمدار بر مولفههای تفکیک خویشتن در زنان سرپرست خانوار با نشانههای بدنی شهر اصفهان
لیلا رضایی وشاره - فاطمه ایزدی
تفاسیر قضایی از سوء رفتار جنسی زوج در دادگاههای خانواده
امیرحسین ملا - احمدرضا حسنخانی
نقش پدردر ابعاد سلامتی (جسمانی، روانی، اجتماعی ومعنوی) دختران
آزاده کرباسی ولاشانی - فاطمه جواد زاده شهشهانی
شرح جلسات آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی جهت بهبود در فرآیند تحصیل دانش آموزان
احمدرضا حسنپورطادی
اثربخشی آموزش راهبردهای مقابله با باورهای غیرمنطقی مبتنی بر نظریه عقلانی- هیجانی الیس بر سلامت روانی در بین دانش آموزان دوره متوسطه شهر یزد
فاطمه ملک ثابت - محمد هادی یاراحمدی
اثربخشی روان درمانی مثبت گرا بر بهزیستی معنوی زنان دارای تعارضات زناشویی
فلورا داودی فر - زهره اسماعیلیان
تاثیر هوش مصنوعی بر یادگیری به سبک شخصی سازی در توسعه مهارت های تفکر
بهناز جعفربیگی - مهدی محمودی
تغییرات عصب روانشناسی در اعتیاد به پورنوگرافی
نسترن منصوریه - دنیز سلیمانیفر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1