0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی مداخله تغیر ذهنیت دوئیک بر اهمالکاری دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در سال 1403-1402
نویسندگان :
مریم ناظمی
1
میلاد عابدی
2
محدثه السادات علویان
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر
2- خمینی شهر
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
ذهنيت دویک،اهمالکاری،دانشجویان دختر
چکیده :
پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی مداخله تغیر ذهنیت دویک بر اهمالکاری دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر انجام شده است. طرح پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و به صورت پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش بود. در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. بدین منظور از بین جامعه آماری این پژوهش که کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد خمینیشهر بر اساس معیارهای ورود و خروج از پژوهش، تعداد ۳۰ نفر انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر عبارت بودند از پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون ورائبلوم (۱۹۸۴) . پس از اجرای پیش آزمون،شرکت کنندگان در گروه آزمایش طی ۸ جلسه به صورت گروهی تحت آموزش قرار گرفتند. بعد از اعمال متغیر مستقل بر گروه آزمایش، هر دو گروه مجددا به وسیله آزمونها مورد ارزیابی قرار گرفتند؛ نتایج به وسیله نرم افزار spss و روش تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان داد که مداخله تغیر ذهنیت دویک بر اهمالکاری دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در گروه آزمایش در مرحله پس آزمون تاثیر گذار بوده است و تغییرات گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل از نظر آماری معنادار هستند (05/0>P). همچنین درمان بر کاهش مولفه ی اهمال کاری تحصیلی و ابعاد آماده شدن برای امتحانات، آماده شدن برای تکالیف و آماده شدن برای مقاله های پایان ترم در دانشجویان دختر اثربخش بوده وبرکاهش ابعاد احساس و عاطفه در مورد تعلل ورزی و تمایل برای تغییر عادت تعلل ورزی اثربخشی معنی داری نشان نداده است(05/0>P).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثر بخشی بازی درمانی تحولی مبتنی بر دلبستگی بر خودکنترلی میان فردی و فردی در کودکان ADHD پیش از دبستان شهر اصفهان
مرضیه امیدی - فاطمه ایزدی
اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان
مهدیه صفری - قدرت اله زارعان
بررسی آموزش های سبک زندگی اسلامی برتاب آوری دانشجویان بانقش میانجی هوش هیجانی
منصوره خدابخشی - محمدحسین سلیمی - فرانک مستوفی پور
اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری تکوالدی بر خودکارآمدی والدینی زنان با همسر زندانی
نسیم نفر - ناصر چاووشی
بررسی روابط سرمایه روانشناختی، غنی سازی کار خانواده و تعهد سازمانی: اهمیت سرمایه روانشناختی برای به زیستن پرستاران
مهسا تنگسیر - هاجر مساح
بررسی رابطه ابعاد شخصیت آیزنک و هیجانات مثبت و منفی با رفتارهای خود آزاری در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان
فائزه تاجی زادگان - محمود شریفی اصفهانی
پیشبینی بهزیستی روانشناختی دختران نوجوان بر اساس انعطافپذیری روانشناختی و خودتنظیمی هیجانی
زهرا صالحی - محمد شاکرمی
اثر بخشی درمان فراتشخیصی بر اضطراب کودکان 6 تا 12سال شهر اصفهان
سمیرا صابری - پروین جمشیدیان قلعهشاهی
اثربخشی درمان فراتشخیصی بر دشواری در تنظیم هیجان در بیماران سایکوسوماتیک
الهه موحد محمدی - امیر حسام خواجه
اثر بخشی آموزش فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و اعتیاد به فضای مجازی نوجوانان گیمر شهرستان اصفهان
سجاد شهسوارزاده - احمد مسائلی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1