0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش خود دلگرم سازی مادران مبتنی بر رویکرد آدلر-درایکورس بر ادراک طرد-پذیرش و مشکلات درونی سازی و برونی سازی کودکان دبستانی
نویسندگان :
ناهید حمزه زاده
1
محمدرضا ایراوانی
2
1- دانشگاه ازاد اسلامی خمینی شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی خمینی شهر
کلمات کلیدی :
خوددلگرم سازی مبتنی بر رویکرد آدلر-درایکورس،ادراک طرد-پذیرش،مشکلات درونی سازی و برونی سازی
چکیده :
هدف: این مطالعه با هدف تعیین اثربخشی آموزش خود دلگرم سازی مادران مبتنی بر رویکرد آدلر-درایکورس بر ادراک طرد-پذیرش و مشکلات درونی سازی و برونی سازی مادران دانش آموزان دخترکودکان دبستانی در سال 1403 انجام گرفت. روش پژوهش: طرح این پژوهش از نوع نيمه تجربي با طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل تمامی مادران دارای کودک دبستانی شهر اصفهان که در 1403-1402 مشغول بود و نمونه شامل 32 نفر بود که از مدرسه اندیشه سبز به صورت در دسترس انتخاب و به طور تصادفي در دو گروه مساوي (هر گروه 16 نفر) تقسیم شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های ادراک طرد-پذیرش روهنر (2007) و مشکلات درونی سازی و برونی سازی آخنباخ (1991) استفاده شد. آموزش خود دلگرم سازی مادران مبتنی بر رویکرد آدلر-درایکورس امیری و همکاران (1392) در 10جلسه ی 60دقیقه ای بر گروه آزمايش اعمال گردید و گروه کنترل در ليست انتظار قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس به کمک نرم افزار SPSS نسخه 26 استفاده شد. یافته ها: نتایج به دست آمده نشان داد که تفاوت بین نمرات ادراک طرد-پذیرش و مشکلات درونی سازی و برونی سازی در مرحله پسآزمون بین گروه آزمایش و کنترل معنیدار است (01/0P< ). نتیجه گیری: به نظر می رسد که خوددلگرم سازی مادران مبتنی بر رویکرد آدلر-درایکورس تاثیر بسزایی بر ویژگی های رفتاری و هیجانی کودکان دبستانی از جمله ادراک طرد-پذیرش و مشکلات درونی سازی و برونی سازی دارد که مشاوران مدرسه و روانشناسان کودک و نوجوان در مراکز درمانی و آموزشی باید مدنظر بگیرند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم
فاطمه حمیدی نجف آبادی - مهدی تبریزی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر انعطاف پذیری کنشی و نشاط ذهنی دانش آموزان دختر نوجوان متوسطه اول شهر نجف آباد
نرگس رحیمیان - سپیده فلاحیه
اثربخشی شفقت به خود بر خودانتقادی، خودکارآمدی جنسی و سازگاری زناشویی زوجین دارای خشونت خانگی شرکت نفت شهر اصفهان
زهرا مظفر - محمود شریفی اصفهانی
رابطه بین ترس از دست دادن (فومو) و اعتیاد به رسانه های اجتماعی: نقش واسطه ای افکار منفی تکراری
محمد مهدی اکبرزاده
تعیین اثر بخشی درمان هیجان مدار بر روی تحمل پریشانی و افزایش رضایت جنسی دانشجویان متاهل دانشگاه اصفهان
زهرا قاسمی تودشکچویی - محمدرضا قاسمی
تأثیر تربیتبدنی بر روی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دورهی ابتدایی
نگار ترکی
بررسی رابطه هوش معنوی و تحمل استرس در دانشجویان
روح اله عباسی - روح اله دهقانی بنادکی - سمانه نوری
نقش ارزهای دیجیتال و بلاکچین در توافقات حقوقی و قراردادهای هوشمند
سید مسعود موسوی مورکانی - پریسا استکی
پیش بینی خودتنظیمی تحصیلی براساس رفتارهای بازدارنده سبک زندگی تحصیلی سلامت محور در نوجوانان
مهسا عرفانی پور
تحلیل زیرساخت های حقوقی موثر برکارایی کسب و کارهای نوین در ایران
الناز قدیری - علی سعادت
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3