0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر نشخوار فکری و حساسیت اضطرابی نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی
نویسندگان :
هدی ناصحی
1
هدیه ناصحی
2
حمیده میره ای
3
1- دانشگاه علوم پزشکی قم
2- دانشگاه علوم پزشکی قم
3- دانشگاه ازاد کاشان
کلمات کلیدی :
درمان شناختی رفتاری،نشخوار فکری،حساسیت اضطرابی،اضطراب اجتماعی،نوجوانان
چکیده :
هدف از پژوهش بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر نشخوار فکری و حساسیت اضطرابی نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی بود. . تحقیق از منظر هدف کاربردی و از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه شاهد بود. جامعه آماری کلیه نوجوانان دارای تشخیص اضطراب اجتماعی مراجعه کننده به مراکز مشاوره در استان قم که در سال 1403 بودند. حجم نمونه شامل 30 نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه شاهد) از جامعه آماری بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه شاهد و آزمایش جایدهی شدند. برای گروه آزمایش 8 جلسه 120 دقیقه ای جلسات درمان شناختی رفتاری انجام شد. پرسشنامه نشخوار فکری توسط هوکسما و مارو در سال (1991) ،پرسشنامه حساسیت اضطرابی تيلور و کاکس (1998)در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت. . داده ها جمع آوری شده با استفاده آنالیز کواریانس چند متغیری مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که درمان شناختی رفتاری بر نشخوار فکری و حساسیت اضطرابی نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی اثرگذار بوده است لذا پیشنهاد می شود به عنوان یک درمانی با پشتوانه تجربی در کار با افراد دچار اضطراب اجتماعی از آن استفاده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی مشاوره به شیوه گشتالت درمانی بر اشتیاق به مدرسه، دلزدگی تحصیلی و فرسودگی تحصیلی نوجوانان مقطع دوم متوسطه شهر اصفهان
زهره فرهنگ - محمدرضا ایروانی
پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس خودباوری و کمالگرایی در دانشجویان شهر اصفهان
فاطمه زارعان - سارا مومنی - اعظم سیمنی
بررسی رابطه ویژگیهای استخراج شده پرسشنامه شخصیت سنج مبتنی بر پروفایل آنلاین با رفتارهای مخرب سازمانی در شاغلین شهر اصفهان
ایمان محمدی - هادی فرهادی - غلامرضا منشئی
پیشبینی سلامت روان بر اساس میزان حمایت اجتماعی ادراک شده و راهبردهای مقابله با استرس و تاب آوری در دانشجویان مجرد و متاهل شهرستان اردبیل
مهران قبادی اصل - سارا علی زاده
اثربخشی اموزش راهبرد های خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی، انگیزه تحصیلی و استرس تحصیلی دانش اموزان پایه ی پنجم ابتدایی خمینی شهر
کیانا مجاهدی - سمیه ولیخانی
پیش بینی خودتنظیمی تحصیلی براساس رفتارهای بازدارنده سبک زندگی تحصیلی سلامت محور در نوجوانان
مهسا عرفانی پور
اثربخشی بازی درمانی با رویکرد فیلیال تراپی بر تاب آوری مادران دارای کودک کار پسر شهر اصفهان
کیانا اصفهانی زاده - محمدرضا ایروانی
بررسی اثربخشی فرزندپروری مبتنی بر ACT بر استرس والدینی مادران دارای فرزند پسر مقطع متوسطه با اختلالات رفتاری بروننمود شهرستان چادگان
علیرضا عرب - فهیمه اردشیری لردجانی
اثربخشی بازی درمانی با رویکرد فیلیال تراپی بر اضطراب مادران دارای کودک کار پسر شهر اصفهان
کیانا اصفهانی زاده - محمدرضا ایروانی
بررسی رابطه بین بدریخت انگاری بدنی و کنترل فکر در زنان مراجعه کننده به مراکز جراحی و زیبایی شهر اصفهان
مریم باقرزاده - عاطفه حیرت
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1