0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر رفتار منطقی در نوجوانان دختر دوره متوسط اول ناحیه 3 شهر اصفهان
نویسندگان :
مهری حیدری
1
یوسف گرجی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
رفتار منطقی،آموزش ذهن آگاهی،نوجوانان دختر
چکیده :
نوجوانی دوران پرکشمکش و سخت زندگی است؛ زیرا نوجوان با تغییرات جسمی، روانی و شناختی روبرو میشود و این تغییرات باعث ایجاد تعارضاتی در امور روانی، رفتاری، تحصیلی، شغلی و خانوادگی میشود. منطقی رفتار کردن در نوجوانی کار آسانی نیست و تفاوت بین فکرکردن و خوب فکرکردن در میان است؛ بنابراین فرد با ذهنی آگاه و به کارگیری اطلاعات درست وصحیح میتواند رفتار منطقی از خود نشان دهد.این پژوهش با هدف، مقایسه اثربخشی درمان آموزش ذهنآگاهی بر رفتارمنطقی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان انجام شد. روش تحقیق از نوع تجربی و نیمه آزمایشی بود که با دو گروه آزمایش و گروه کنترل و در دو بازه زمانی پیشآزمون و پسآزمون انجام شد. جامعه آماری شامل همهی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان در سال تحصیلی 1403-1402 بود. نمونه آماری 60 نفر از دانشآموزان مدارس صارمیه و مهرورزان ناحیه سه شهر اصفهان بودند که به روش در دسترس انتخاب شده و به روش تصادفی ساده در دو گروه گمارش شدند. گروه آزمایش تحت جلسات مداخله ذهنآگاهی بوردریک (2014)، قرار گرفتند. ابزارهای جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامههای رفتار منطقی شرکی و وایتمن (1997) وکمالگرایی هویت وفلت (1991) بود.مداخله آموزش ذهنآگاهی بر رفتار منطقی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول تأثیر معناداری داشته است. به همین ترتیب میتوان گفت آموزش ذهنآگاهی روش مناسبی جهت بهبود رفتار منطقی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان بوده است.از این نتایج میتوان در راستای پیشگیری، فهم علل زیربنایی و مکانیسمهای آسیب شناسی در بهبود و درمان رفتار منطقی استفاده نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و شفقت بر استرس والدینی والدین دانشآموزان دختر با رفتارهای تکانشگرایانه در شهر اصفهان
زینب ناظمی - فهیمه اردشیری لردجانی
پیش بینی میزان خشم براساس سه گانه تاریک شخصیت(قدرت طلبی، جامعه ستیزی،خودشیفتگی) و هوش اخلاقی در دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر
زهرا رضائی - طیبه قاسمی
تاثیر آموزش گروهی تنظیم هیجان بر مولفه های خودانتقادی(خودانتقادی درونی شده، خود انتقادی مقایسه ای) دختران دارای تجربه شکست عشقی
الناز اویسی - میلاد عابدی
تأثیر حمایت عاطفی بر مهارتهای اجتماعی فرزندان با نقش تعدیلگر کاهش رفتارهای پرخطر فرزندان در دانش آموزان پایه ششم ناحیه 2 و 3 شهر اصفهان
حمیدرضا خرسند - سعید کاشانی
رابطه بین هوش هیجانی با میزان شفقت به خود در بین نوجوانان شهر یزد
فاطمه ملک ثابت - محمد هادی یاراحمدی
اثربخشی رواندرمانی پویشی فشرده کوتاه مدت(ISTDP) بر تجربه های هیجانی در زنان با نشانه های اضطراب بیماری در شهرستان بروجن
مهدی همایونی بروجنی - فاطمه ایزدی
تاثیر آموزش مهارت های جنسی بر کیفیت روابط زناشویی و عملکرد جنسی در زنان هیستریکتومی شهر اصفهان
زهرا لطیفی خواه - شاپور سلمانوند
پیش بینی رفتار نو آورانه براساس جو سازمانی نوآورانه و ادراک لیاقت کارکنان پتروشیمی لاله
سلیمه متور - میلاد عابدی
نقش میانجی استحکام روانی در رابطه بین تعادل هیجانی و سرخوردگی زناشویی زوجین شهر اصفهان
پریسا باقرپور - جواد یارعلی
هنجاریابی و مشخصات روانسنجی پرسشنامه همدلی تورنتو (TEQ) در دانشجویان دانشگاه شاهد
زهرا اقبالی - حمید یعقوبی - روح اله عباسی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3