0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر رفتار منطقی در نوجوانان دختر دوره متوسط اول ناحیه 3 شهر اصفهان
نویسندگان :
مهری حیدری
1
یوسف گرجی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
رفتار منطقی،آموزش ذهن آگاهی،نوجوانان دختر
چکیده :
نوجوانی دوران پرکشمکش و سخت زندگی است؛ زیرا نوجوان با تغییرات جسمی، روانی و شناختی روبرو میشود و این تغییرات باعث ایجاد تعارضاتی در امور روانی، رفتاری، تحصیلی، شغلی و خانوادگی میشود. منطقی رفتار کردن در نوجوانی کار آسانی نیست و تفاوت بین فکرکردن و خوب فکرکردن در میان است؛ بنابراین فرد با ذهنی آگاه و به کارگیری اطلاعات درست وصحیح میتواند رفتار منطقی از خود نشان دهد.این پژوهش با هدف، مقایسه اثربخشی درمان آموزش ذهنآگاهی بر رفتارمنطقی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان انجام شد. روش تحقیق از نوع تجربی و نیمه آزمایشی بود که با دو گروه آزمایش و گروه کنترل و در دو بازه زمانی پیشآزمون و پسآزمون انجام شد. جامعه آماری شامل همهی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان در سال تحصیلی 1403-1402 بود. نمونه آماری 60 نفر از دانشآموزان مدارس صارمیه و مهرورزان ناحیه سه شهر اصفهان بودند که به روش در دسترس انتخاب شده و به روش تصادفی ساده در دو گروه گمارش شدند. گروه آزمایش تحت جلسات مداخله ذهنآگاهی بوردریک (2014)، قرار گرفتند. ابزارهای جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامههای رفتار منطقی شرکی و وایتمن (1997) وکمالگرایی هویت وفلت (1991) بود.مداخله آموزش ذهنآگاهی بر رفتار منطقی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول تأثیر معناداری داشته است. به همین ترتیب میتوان گفت آموزش ذهنآگاهی روش مناسبی جهت بهبود رفتار منطقی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان بوده است.از این نتایج میتوان در راستای پیشگیری، فهم علل زیربنایی و مکانیسمهای آسیب شناسی در بهبود و درمان رفتار منطقی استفاده نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش نهادهای مالی بینالمللی در پیشگیری از کلاهبرداریهای سایبری
زهرا سادات حسینی - علیرضا انصاری مهیاری - مسعود راعی دهقی
اثربخشی درمان هیجانمدار بر مولفههای الگوهای پردازش هیجان در زنان سرپرست خانوار با نشانههای بدنی شهر اصفهان
لیلا رضایی وشاره - فاطمه ایزدی
اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان
مهدیه صفری - قدرت اله زارعان
رابطهی سبکهای دلبستگی با سبکهای هویت در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینیشهر
فاطمه سنائی سامانی - فاطمه ایزدی
مطالعه کیفی رابطه یابی سیستم زندگی انسانی و سیستم حیوانی ( فیل ها) در مفهوم مهاجرت و گسلش عاطفی
نادیا همتی - سید اسماعیل موسوی - کاظم قجاوند
اثربخشی آموزش انگیزش مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دارای استرس تحصیلی پایه اول متوسطه در اصفهان در سال 1403-1402
شکیبا شهبازی دستجرده - فاطمه کرباسی زاده اصفهانی
اثربخشی آموزش روان درمانی دینی بر صمیمیت زناشویی زنان دچار اختلاف زناشویی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
سعیده جعفری منفرد - زهرا قجاوند
اثربخشی طرحواره درمانی بر خودابرازی در افراد دارای لکنت زبان 18 تا 35 سال شهر اصفهان
زهرا حیاتی - مهدی خوروش
اثربخشی آموزش مبتنی بر درمان هیجان مدار بر احساس ارزشمندی و شناخت نیازهای اساسی در افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی
علی روغنیان
پیش بینی خودارزشمندی بر اساس تابآوری و سلامت معنوی در دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در سال 1402
مریم سادات موسوی زاده - فاطمه جوادزاده شهشهانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3