0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
تاثیر آموزش گروهی تنظیم هیجان بر مولفه های خودانتقادی(خودانتقادی درونی شده، خود انتقادی مقایسه ای) دختران دارای تجربه شکست عشقی
نویسندگان :
الناز اویسی
1
میلاد عابدی
2
1- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
تنظیم هیجان،شکست عشقی،خود انتقادی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش گروهی تنظیم هیجان بر مولفه های خودانتقادی(خودانتقادی درونی شده، خود انتقادی مقایسه ای) دختران دارای تجربه شکست عشقی شهر اصفهان انجام شد.روش تحقیق نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون –پس آزمون با گروه گواه بود جامعه آماری این پژوهش جامعه آماری شامل دختران 35-18 سال با تجربه شکست عشقی مراجعه کننده به مرکز مشاوره در شهر اصفهان بود. برای انتخاب نمونه 30 نفر در دو مرحله تصادفی و مبتنی بر هدف انجام شد و سپس به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفر آزمایش و کنترل قرار گرفت. پرسشنامه خودانتقادی تامپسون و زوروف (2004) مورد استفاده قرار گرفت .و گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. پس از اجرای آزمون،شرکت کنندگان گروه آزمایش به صورت گروهی تحت مداخله ی تنظیم شناختی هیجان، گراس (2002) در8 جلسه ی 90 دقیقه ای قرار گرفتند در نهایت اطلاعات جمع آوری شده توسط نرمافزار SPSS24 و با استفاده از روشهاي آماري کوواریانس تک متغیره (آنکوا) و تحلیل کوواریانس چند متغیره (مانکوا).تحلیل شد. تجزیه و تحلیل آماری داده ها نشان داد که آموزش گروهی تنظیم هیجان برخودانتقادی529/0، (خودانتقادی درونی شده، خود انتقادی مقایسه ای) 688/0 دختران دارای تجربه شکست عشقی دارای تاثیر معنی داری بوده است . 0/05)>p). نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل دادهها در سطح آمار استنباطی نشاندهنده تأیید فرضیه های پژوهش بود؛ بهعبارتدیگر آموزش گروهی تنظیم هیجان بر خودانتقادی دختران دارای تجربه شکست عشقی شهر اصفهان موثر بود و این تغییرات از نظر آماری معنادار بودند0/05)>p).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش سیستمی بر اجتناب شناختی، تمایز یافتگی و قدرت ایگو بر زوجین با تجربه ی سوگ
سرور عزیزی - محمود شریفی اصفهانی
اثر بخشی درمان فرا تشخیصی یکپارچه نگر بر سندروم شناختی توجهی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم مبتلا به نشانه های اضطرابی شهر اصفهان
نرجس تنباکوزاده - بتول امین جعفری
شناسایی مولفه های رضایت زناشویی براساس رهیافتهای نهج البلاغه
سمانه نیلفروش زاده - کیومرث فرحبخش - مصطفی خانزاده
تأثیر تربیتبدنی بر روی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دورهی ابتدایی
نگار ترکی
مطالعه کیفی رابطه یابی سیستم زندگی انسانی و سیستم حیوانی ( فیل ها) در مفهوم مهاجرت و گسلش عاطفی
نادیا همتی - سید اسماعیل موسوی - کاظم قجاوند
بررسی اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر بهزیستی دانش آموزان دختر پایه هفتم (12-13 ساله)
هانیه عالمیان - مریم مهری
اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر ابرازگری هیجانی در نوجوانان پسر متعارض با والدین
فرهاد ریئسی - میلاد عابدی
اثربخشی مشاوره شغلی به شیوه سازگاری دیویس بر کارآمدی شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان زن شهرستان نجف آباد
مرضیه جمال زاده - زهرا قجاوند
رابطه تنظیم هیجان بین فردی و شفقت به خود با سازگاری زناشویی در زنان متاهل
نگار رحمانی - ریحانه فخرزارع
تدوین و اعتباریابی مقیاس رضایت زناشویی براساس رهیافتهای نهج البلاغه
سمانه نیلفروش زاده - کیومرث فرحبخش - مصطفی خانزاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1