0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر کمالگرایی در نوجوانان دختر دوره متوسطه اول ناحیه 3 شهر اصفهان
نویسندگان :
مهری حیدری
1
یوسف گرجی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
کمالگرایی،آموزش ذهنآگاهی،نوجوانان دختر
چکیده :
نوجوانی دوران پرکشمکش و سخت زندگی است؛ زیرا نوجوان با تغییرات جسمی، روانی و شناختی روبرو میشود و این تغییرات باعث ایجاد تعارضاتی در امور روانی، رفتاری، تحصیلی، شغلی و خانوادگی میشود. یکی از متغیرهایی که در دوران نوجوانی میتواند مورد توجه قرار گیرد، کمالگرایی است که حتی در امر آموزش نوجوانان دارای نقش ویژهای است که میتواند مانع پیشرفت تحصیلی شود.این پژوهش با هدف، مقایسه اثربخشی درمان آموزش ذهنآگاهی بر کمالگرایی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان انجام شد. روش تحقیق از نوع تجربی و نیمه آزمایشی بود که با دو گروه آزمایش و گروه کنترل و در دو بازه زمانی پیشآزمون و پسآزمون انجام شد. جامعه آماری شامل همهی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان در سال تحصیلی 1403-1402 بود. نمونه آماری 60 نفر از دانشآموزان مدارس صارمیه و مهرورزان ناحیه سه شهر اصفهان بودند که به روش در دسترس انتخاب شده و به روش تصادفی ساده در دو گروه گمارش شدند. گروه آزمایش تحت جلسات مداخله ذهنآگاهی بوردریک (2014)، قرار گرفتند. ابزارهای جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامۀ کمالگرایی هویت وفلت (1991) بود.مداخله آموزش ذهنآگاهی بر کمالگرایی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول تأثیر معناداری داشته است. به همین ترتیب میتوان گفت آموزش ذهنآگاهی روش مناسبی جهت بهبود کمالگرایی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر اصفهان بوده است.از این نتایج میتوان در راستای پیشگیری، فهم علل زیربنایی و مکانیسمهای آسیب شناسی در بهبود کمالگرایی استفاده نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تغییرات عصب روانشناسی در اعتیاد به پورنوگرافی
نسترن منصوریه - دنیز سلیمانیفر
تاثیر رفتار درمانی دیالیکتیکی بر رابطه والد – کودک در مادران دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر اصفهان
مرضیه زمانی - مریم مهری
اثربخشی آموزش خود دلگرم سازی مادران مبتنی بر رویکرد آدلر-درایکورس بر ادراک طرد-پذیرش و مشکلات درونی سازی و برونی سازی کودکان دبستانی
ناهید حمزه زاده - محمدرضا ایراوانی
اثربخشی درمان عقلانی- هیجانی الیس (REBT) بر خودمهارگری در دختران نوجوان با رفتارهای پرخطر شهر اصفهان
پریسا صادقی - فاطمه ایزدی
بررسی اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر بهزیستی دانش آموزان دختر پایه هفتم (12-13 ساله)
هانیه عالمیان - مریم مهری
الگو های مشاوره در ازدواج و طلاق
ایناس حیدری
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر خودمراقبتی و تحمل پریشانی بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر
مائده آریانیان - مهناز عدالت پناه
اثربخشی درمان مبتنی بر طرحواره بر بهزیستی روانشناختی زنان: مطالعه مروری
زهرا خانی خوزانی - شهناز خالقی پور - یوسف گرجی
بررسی رابطه نگهداری حیوان خانگی با افسردگی پسران 18 تا 26 سال منطقه2 شهر خمینیشهر
سیدعلی باقری شیخشبانی - نیما امانی
اثر بخشی آموزش فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و اعتیاد به فضای مجازی نوجوانان گیمر شهرستان اصفهان
سجاد شهسوارزاده - احمد مسائلی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1