0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
پیش بینی ادراک شایستگی تحصیلی براساس فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر اصفهان
نویسندگان :
مائده آریانیان
1
مهناز عدالت پناه
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
شایستگی تحصیلی،فرسودگی تحصیلی،خودکارآمدی تحصیلی
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش، پیشبینی ادراک شایستگی تحصیلی بر اساس فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان مقطع متوسطه شهر اصفهان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانشآموزان مقطع متوسطه اول شهر اصفهان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بودند. نمونه پژوهش شامل ۳۰۰ نفر از جامعه مذکور بود که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه شایستگی تحصیلی دیپرنا و الیوت (۱۹۹۹)، پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (۱۹۹۷)، و پرسشنامه خودکارآمدی دانشآموز جینک و مورگان (۱۹۹۹) بودند. دادهها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه ۲۵ تحلیل شدند. برای بررسی فرضیههای پژوهش از آزمونهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گامبهگام استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون گامبهگام نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در مجموع قادر به پیشبینی ۴۹٫۱ درصد از تغییرات ادراک شایستگی تحصیلی هستند. این یافتهها نشاندهنده نقش کلیدی خودکارآمدی و فرسودگی تحصیلی در شکلگیری باورهای دانشآموزان نسبت به شایستگی تحصیلی است و میتواند در طراحی مداخلات آموزشی و مشاورهای برای بهبود عملکرد تحصیلی و کاهش فشارهای روانی دانشآموزان مورد استفاده قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های اخلاقی در کلاس مجازی
زهرا مردانی - نصرالله قشقائی زاده
مسئولیت بین المللی دولتها و شرکتها در قبال حملات سایبری به زیرساختهای اقتصادی حیاتی
محمدعلی جعفری - علیرضا انصاری مهیاری - مسعود راعی
بررسی رابطه انسجام خانواده و حمایت اجتماعی ادراک شده با سلامت روان در دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر
علی محمدی آیدغمیشی - میلاد عابدی قلیچ قشلاقی
رابطه بین هوش هیجانی با میزان شفقت به خود در بین نوجوانان شهر یزد
فاطمه ملک ثابت - محمد هادی یاراحمدی
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر خودمراقبتی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو
شکیبا ربیعیان - پریناز سادات سجادیان
تاثیر آموزش تمایزیافتگی بر رضایت زناشویی و طلاق عاطفی در زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
زهرا یوسفی قندعلی
رابطه بین ذهنی سازی و تکانشگری با نوموفوبیا در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران مرکزی سال 1402
فاطمه روحانی - زهرا بت شکن
اثر بخشی آموزش هوش جنسی بر علایم افسردگی در مادران دارای فرزند معلول جسمی - حرکتی و ذهنی مقطع دبستان شهر اصفهان
معصومه ابراهیم پور عطاآبادی - بتول امین جعفری دهاقانی
بررسی اثر بخشی درمان متمرکز بر هیجان بر علائم شناختی، هیجانی و رفتاری افسردگی مبتلا به وسواس
ثنا صداقت - جواد یارعلی
چگونه پرخاشگری کودکم را بهبود ببخشم؟
سمانه اکبریان
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3