0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
رابطه بین ذهنی سازی و تکانشگری با نوموفوبیا در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران مرکزی سال 1402
نویسندگان :
فاطمه روحانی
1
زهرا بت شکن
2
1- دانشگاه آزاد خمينی شهر
2- دانشگاه آزاد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
نوموفوبیا،تکانشگری،ذهنی سازی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر پیش بینی نوموفوبیا براساس ذهنی سازی و تکانشگری در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران مرکزی بود. نوع تحقیق توصیفی_همبستگی از نوع پیرسون و رگرسیون گام به گام بود. جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر شامل دانشجویان دخترسال 1402 دانشگاه آزاد تهران مرکزی بود. جهت انتخاب نمونه از بین دانشجویان تعداد 150 نفر براساس فرمول تعیین حجم نمونه کوکران و طبق ملاک های ورود به پژوهش وبه روش نمونه گیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه ذهنی سازی دیمیتریویچ (2017)، پرسشنامه تکانشگری بارت (1995) و پرسشنامه نوموفوبیا یلدریم و کوریا (2018) استفاده شد. داده های حاصل از پژوهش در دوسطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. به منظوربررسی و آزمون فرضیه های پژوهش ازروش همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام به کمک نرم افزار 26-spss مورد استفاده شد. نتایج آزمون فرضیه ها مبتنی بر رگرسیون گام به گام نشان داد که نوموفوبیابراساس ذهنی سازی و تکانشگری قابل پیش بینی است.نتایج نشان داد که نوموفوبیا رابطه معناداری را با ذهنی سازی دانشجویان در سطح 05/0≤P ندارد.این بدین معناست که با افزایش نمرات نوموفوبیا، نمرات ذهنی سازی دانشجویان کاهش می یابد و بالعکس. همچنین نوموفوبیا رابطه مستقیم و معناداری را با مؤلفه های ذهنی سازی مرتبط با خود و دیگران در سطح 05/0>P دارد ولی با مؤلفه انگیزه برای ذهنی سازی رابطه معنادار نیست.این بدین معناست که با افزایش نمرات نوموفوبیا، نمرات مؤلفه های ذهنی سازی مرتبط با خود و ذهنی سازی مرتبط با دیگران در دانشجویان نیز کاهش می یابد و بالعکس.همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان دادکه نوموفوبیارابطه مستقیم و معناداری را با تکانشگری و مؤلفه های تکانشگری دانشجویان در سطح 05/0>P دارد.به طوری که با افزایش نمرات نوموفوبیا، نمرات در تکانشگری و مؤلفه های آن افزایش می یابد و بالعکس.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی مشاوره شغلی به شیوه سازگاری دیویس بر کارآمدی شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان زن شهرستان نجف آباد
مرضیه جمال زاده - زهرا قجاوند
عنوان مقاله: پیش بینی احساس تنهایی بر اساس اجتناب شناختی در دختران جوان سنین 20 تا 25 سال شهر شاهین شهر
معصومه طاهری - عاطفه حیرت
اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر ابرازگری هیجانی، خودکنترلی در نوجوانان دختر دارای تعارض با والدین
نیلوفر حسینی فالحی - محسن لعلی
بررسی اثر بخشی درمان متمرکز بر هیجان بر بهبود کیفیت زندگی مبتلا به وسواس
ثنا صداقت - جواد یارعلی
رابطه تجربیات آسیب زای کودکی و سبک های دلبستگی با ترس از والد شدن در دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی
تینا محمدزاده
مرور سیستماتیک تأثیر تصاویر هولوگرافیک بر فرایندهای شناختی و یادگیری دانشآموزان در محیطهای آموزشی
علیرضا محمدی آریا - ماندانا خسروی سامانی
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر خودمراقبتی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو
شکیبا ربیعیان - پریناز سادات سجادیان
اثربخشی واقعیت درمانی بر سوگیری شناختی و مولفه های آن در زنان مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسان (HIV)
زهرا صفدریان کرویه - فاطمه ایزدی
زیست مطلوب در عصر پساکرونا: چالش ها و راهکارها
حمیده مظفری - فیروزه احمدی نیری - منصور دهقان منشادی
اثربخشی بازیدرمانی دلبستگی محور بر رفتارهای بازداری نشده کودکان پیشدبستانی شهرستان نجفآباد
مریم عباسی - زهرا قاسمی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1