0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی تلفیقی درمان پذیرش و تعهد مبتنی بر شفقت بر تحمل پریشانی و مؤلفههای آن (تحمل، جذب، ارزیابی، تنظیم) در زنان نابارور تحت هورمون درمانی شهر اصفهان
نویسندگان :
ساناز پورگلی
1
فاطمه ایزدی
2
الهام نقشینه
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
3- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
کلمات کلیدی :
درمان تلفیقی پذیرش و تعهد مبتنی بر شفقت،ناباروری،تحمل پریشانی،هورموندرمانی
چکیده :
پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی تلفیقی درمان پذیرش و تعهد مبتنی بر شفقت بر تحمل پریشانی و مؤلفههای آن (تحمل،جذب،ارزیابی،تنظیم) در زنان نابارور تحت هورموندرمانی شهر اصفهان در سال 1402 انجام شده. طرحپژوهش از نوع نیمهآزمایشی به صورت پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل و آزمایش بود. از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد. بدین منظور از بین جامعهآماری که زنان نابارور تحت هورموندرمانی شهر اصفهان بود، بر اساس معیارهای ورود و خروج، از بین 120 نفر، 32 نفر انتخاب شد و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شد. ابزار مورد استفاده در پژوهش: پرسشنامه تحملپریشانی سیمونز و گاهر (DTS) که پس از پیشآزمون، شرکتکنندگان در گروه آزمایش طی 10 جلسه 90 دقیقهای به صورت گروهی آموزش یافتند. ﺑﻌﺪ از اﻋﻤﺎل ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﻞ بر گروه آزمایش، ﻫﺮ دو ﮔﺮوه ﻣﺠﺪدًا ﻣﻮرد ارزﯾﺎﺑﯽ ﻗﺮار گرفتند؛ نتایج با نرم افزار spss و روش تحلیلکوواریانس تحلیل شد. نتایج حاصل از تحلیل نشان داد که با توجه به مجذور اتا میتوان گفت مقدار این اندازه اثر در مؤلفه تحمل 14 درصد و ارزیابی 19 درصد بودهاست. با توجه به دادههاي توصیفی در گروه آزمایش میانگین تحمل پریشانی در مرحله پیشآزمون 25/33 بوده که در مرحله پسآزمون به 37/53 رسیدهاست. میانگین نمره تحمل در مرحله پیشآزمون 75/6 بوده که در مرحله پسآزمون به 87/10 رسیدهاست. میانگین نمره ارزیابی در مرحله پیشآزمون 31/14 بوده که در مرحله پسآزمون به 12/22 رسیدهاست. در مجموع میتوان گفت نمره تحمل پریشانی و ابعاد آن در مرحله پسآزمون در گروه آزمایش افزایش داشتهاست و تفاوت معنیداری وجود دارد (05/0>P). اثربخشی تلفیقی درمان پذیرش و تعهد مبتنی بر شفقت بر تحمل پریشانی و مؤلفههای آن (تحمل، جذب، ارزیابی، تنظیم) در زنان نابارور تحت هورمون درمانی شهر اصفهان در گروه آزمایش در مرحله پسآزمون تأثیرگذار بودهاست و تغییرات گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل از نظر آماري معنادار هستند (05/0P<).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش شناختاجتماعی بر استحکام من و هویت اخلاقی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهرستان خمینی شهر
سیمین نیک نام - فاطمه ایزدی
چگونه پرخاشگری کودکم را بهبود ببخشم؟
سمانه اکبریان
وجه التزام دیون پولی در حقوق ایران
پریسا قربانی شاه کوچکی - محمد جواد عبداللهی
درمان مبتنی برطرحواره بر بهزیستی روانشناختی زنان افسرده
زهرا خانی خوزانی - شهناز خالقی پور - یوسف گرجی
حقوق مالکیت فکری در عصر دیجیتال، حریم خصوصی و حفاظت از دادهها
نفیسه مستقل - مهدی جلیلی
تاثیر آموزش تمایزیافتگی بر رضایت زناشویی و طلاق عاطفی در زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
زهرا یوسفی قندعلی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر نشخوار فکری و حساسیت اضطرابی نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی
هدی ناصحی - هدیه ناصحی - حمیده میره ای
نقش دولت ها در تامین امنیت سایبری
علیرضا انصاری مهیاری - نرگس طاهرپور - زهرا درخشان هوره - حسین بهارلو هوره
تحلیلی بر روش های روان درمانی بر بار مراقبتی والدین و هیجان ابراز شده والدین کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
مریم ضیائی - فرهاد صبوری
تأثیر تربیتبدنی بر روی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دورهی ابتدایی
نگار ترکی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3