0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
تاثیر هوش مصنوعی بر یادگیری به سبک شخصی سازی در توسعه مهارت های تفکر
نویسندگان :
بهناز جعفربیگی
1
مهدی محمودی
2
1- موسسه آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی الکترونیکی ایرانیان
2- دانشگاه پیام نورتهران، ایران
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،یادگیری به سبک شخصی سازی،مهارت های توسعه تفکر
چکیده :
مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر یادگیری به سبک شخصی سازی در توسعه مهارت های تفکر انجام شده است. این مقاله با استفاده از روش تحقیق توصیفی_تحلیلی، به صورت مطالعه کتابخانه ای در رابطه با هوش مصنوعی و یادگیری به سبک شخصی سازی و توسعه مهارت های تفکر انجام شده است. هوش مصنوعی به سرعت به یکی از بزرگترین پیشرفتهای قرن تبدیل شده است که تأثیرات قابل توجهی بر صنایع مختلف، از جمله آموزش داشته است که می تواند به بهینه سازی فرآیندهای آموزشی و افزایش بهره وری در این حوزه منجر شود. ترکیب فناوریها و شیوههای مدرن در سیستمهای سنتی آموزشی، به منظور بهبود یادگیری با رشد فزایندهای همراه بوده است. در این راستا میتوان به سیستمهای مدیریت یادگیری، گیمیفیکیشن، یادگیری با کمک ویدئو و واقعیت مجازی اشاره کرد. از کاربردهای دیگر هوش مصنوعی در توسعه مهارت ها و شخصی سازی و توانایی ارزیابی و پیگیری پیشرفت، تجزیه و تحلیل آن در طول زمان است. با استفاده از الگوریتمها می توان الگوها و روندها را شناسایی نمود و گزارشهای دقیقی در مورد توسعه مهارتهای فردی تولید کرد. این بازخورد کمک می کند تا افراد نقاط قوت و ضعف خود را درک کنند و اهداف یادگیری را تعیین کنند. همچنین با توصیه مسیرها و منابع یادگیری شخصیشده بر اساس سطح مهارت، علایق و اهداف شغلی افراد، برنامههای یادگیری سفارشیسازیشدهای ایجاد شود که با نیازها و آرزوهای فردی آنها همسو است. در نهایت باعث توسعه مجموعه متنوعی از مهارتها و شایستگیهای مورد تقاضا در بازار کار می شود. این یافتهها حاکی از آن است که ادغام هوش مصنوعی در سیستمهای آموزشی میتواند به بهبود کیفیت یادگیری و افزایش کارایی آموزشی و توسعه مهارت های تفکر منجر شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی فاجعه پنداری درد بر اساس خستگی مزمن (جسمی و ذهنی) در بیماران مبتلا به سرطان شهر اصفهان
میلاد لطفی - فاطمه ایزدی
اثربخشی درمان هیجان مدار بر عملکرد جنسی و رضایت از تصویر بدنی در زنان با نشانه های کم میلی جنسی شهراصفهان
فائزه نصوحی - زهرا قجاوند
اثربخشی آموزش روان درمانی دینی بر صمیمیت زناشویی زنان دچار اختلاف زناشویی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
سعیده جعفری منفرد - زهرا قجاوند
پیش بینی اقدام به خودکشی مجدد بر اساس دشواری تنظیم هیجان در نوجوانان دارای سابقه اقدام به خودکشی ناکامل در شهرستان شهرضا
ریحانه السادات صفائی - یوسف گرجی
بررسی تاثیر روان درمانی تحلیلی-کارکردی بر رابطه والد-فرزندی مادران دارای فرزند کم توان ذهنی در شهرستان لنجان در سال 1403
نوشین نوری - زهرا بت شکن
مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه اختلال خودشیفتگی در دوران نوجوانی
محدثه علی نژاد - غزال زندکریمی
بررسی تجربه زیسته زنان دارای تجربه ازدواج تحمیلی در شهر اصفهان
ناهید سلطانی - هادی براتی
تاثیر آموزش تمایزیافتگی بر رضایت زناشویی و طلاق عاطفی در زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
زهرا یوسفی قندعلی
عنوان مقاله: پیش بینی احساس تنهایی بر اساس اجتناب شناختی در دختران جوان سنین 20 تا 25 سال شهر شاهین شهر
معصومه طاهری - عاطفه حیرت
راهحلها و درمانهای مؤثر برای اعتیاد به هرزه نگاری: رویکردهای درمانی و پیشگیری
زهرا شیرانی بیدآبادی - هادی فرهادی - سیدحمید آتش پور
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3