0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
مرور سیستماتیک تأثیر تصاویر هولوگرافیک بر فرایندهای شناختی و یادگیری دانشآموزان در محیطهای آموزشی
نویسندگان :
علیرضا محمدی آریا
1
ماندانا خسروی سامانی
2
1- استادیار گروه آموزش پیش دبستان، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
کلمات کلیدی :
تصاویر هولوگرافیک،فرایندهای شناختی،یادگیری،دانشآموزان،محیطهای آموزشی
چکیده :
هولوگرافی شناختی بهعنوان ابزاری نوین در آموزش، زمینهای فراهم میآورد تا مفاهیم پیچیده با استفاده از تصاویر سهبعدی ملموستر شوند. این پژوهش با هدف بررسی مرور سیستماتیک تأثیر تصاویر هولوگرافیک بر فرایندهای شناختی و یادگیری دانشآموزان در محیطهای آموزشی، طراحی و اجرا شد. وش تحقیق بهصورت کیفی و مبتنی بر مرور سیستماتیک منابع و مطالعات پیشین از سال 2010 الی 2024 بوده و دادههای حاصل از پژوهشهای انجامشده در حوزه کاربرد هولوگرام در آموزش گردآوری و تحلیل شدهاند. یافتهها نشان میدهد که استفاده از فناوری هولوگرافی میتواند تأثیر قابلتوجهی بر بهبود عملکرد شناختی دانشآموزان داشته باشد. این فناوری، ضمن افزایش جذابیت و انگیزه یادگیری، موجب ارتقای فرآیندهای شناختی از جمله حافظه، تمرکز، درک مفهومی و یادگیری معنادار میشود. همچنین، تعامل حسی و بصری ایجادشده از طریق هولوگرامها، یادگیری را به تجربهای عمیقتر و پایدارتر تبدیل میکند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که ادغام هوشمندانه این فناوری در محیطهای آموزشی میتواند رویکردی نوین برای ارتقاء کیفیت یاددهی–یادگیری در سطوح مختلف تحصیلی فراهم آورد. بهطور کلی، هولوگرافی شناختی با فراهمسازی بستری تعاملی و خلاقانه، میتواند گامی مؤثر در تحول نظام آموزشی سنتی به سوی آموزش مبتنی بر تجربه و شناخت بردارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی پیش بینی سرسختی خانواده براساس الگوهای ارتباطی خانواده با در نظر گرفتن نقش واسطه ای خودکارآمدی در دانشجویان متاهل ساکن شهر اصفهان
مهسا شاه نظری درچه
پیش بینی سندرم شکست عشقی بر اساس سبک های دلبستگی در نوجوانان شهر اصفهان
محدثه دژبرد - یوسف گرجی
بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
زیبا اقربا - مهدی محمودی
زیست مطلوب در عصر پساکرونا: چالش ها و راهکارها
حمیده مظفری - فیروزه احمدی نیری - منصور دهقان منشادی
پیشبینی نشانگان اضطرابی در کودکان بر اساس ذهنیسازی، استرس فرزندپروری و صلاحیت والدگری مادران
محسن یادگاری - کاظم قجاوند
پیش بینی بهزیستی فاعلی براساس تمایزیافتگی خود و خردمندی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر
مائده آریانیان - مهناز عدالت پناه
بررسی کیفی علت یابی زمان جدایی بر اساس نظریه موری بوئن در زنان مطلقه شهر اصفهان
زهرا احدی فرد - اسماعیل موسوی
اثربخشی رواندرمانی پویشی فشرده کوتاه مدت(ISTDP) بر انعطافپذیری روانشناختی در زنان با نشانه های اضطراب بیماری در شهرستان بروجن
مهدی همایونی بروجنی - فاطمه ایزدی
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر کارکردهای اجرایی در زنان دارای نشانگان وسواس فکری - عملی
الهام کاظمی - فاطمه ایزدی
اثربخشی درمان آموزش روانی مراقبت پیشرفته بر مولفه های تحریک پذیری(هیجان پذیری ،سطح فعالیت و جامعه پذیری) در نوجوانان در معرض خطرابتلا به اختلال دوقطبی
زهره سلحشوری - فاطمه ایزدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1