0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور براضطراب امتحان در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر اصفهان
نویسندگان :
زهرا شرافت دراگانی
1
یوسف گرجی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور،اضطراب امتحان،دختر
چکیده :
The aim of this study was to determine the effectiveness of adolescent-centered mindfulness training on test anxiety in female high school students in Isfahan. The research method was a semi-experimental one with two experimental and control groups and three stages of pre-test, post-test and follow-up. The statistical population consisted of female high school students in Isfahan. 40 female high school students in Isfahan (20 in each group) were selected through multi-stage cluster sampling and based on the cut-off point of the Friedman Test Anxiety Questionnaire and were assigned to two random groups. The instrument used was the Friedman and Bends Jacob (1998) Test Anxiety Questionnaire. Adolescent-centered mindfulness training was provided in 8 sessions. The data were analyzed in descriptive and inferential (Shapiro-Wilk, variance) using SPSS software. The findings of the study showed that adolescent-centered mindfulness training has a significant effect on test anxiety in female high school students in Isfahan. The adolescent-centered mindfulness training had an effect of 23.2 percent. Therefore, it can be concluded that schools can reduce students' test anxiety by implementing adolescent-centered mindfulness training, and through this, students can achieve academic success.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر بهزیستی دانش آموزان دختر پایه هفتم (12-13 ساله)
هانیه عالمیان - مریم مهری
پیش بینی میزان خشم براساس سه گانه تاریک شخصیت(قدرت طلبی، جامعه ستیزی،خودشیفتگی) و هوش اخلاقی در دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر
زهرا رضائی - طیبه قاسمی
نقش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در بروز جرایم
بهاره ملکی - مولود جعفری
مسئولیت مدنی داور در قراردادهای پلتفرمی و داوری آنلاین: چالشها و راهکارها در بستر اقتصاد دیجیتال
بهرنگ عسگری - حسین میری - علیرضا سلامی
اثربخشی بازی درمانی بومیسازی شده بر تعامل والد-کودک در دانش آموزان با اختلال نقص توجه کلاس اول دبستان
فرزانه زورمند - سعید رحیمی پردنجانی
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر تحمل ابهام در زنان دارای نشانگان وسواس فکری - عملی
الهام کاظمی - فاطمه ایزدی
آثار اسنپ بک بر روابط و مراودات ارزهای دیجیتال ایرانیان
فریما فراست - علیرضا پروازه - مهدی کاردانی اصفهانی - علی رجالی
بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
زیبا اقربا - مهدی محمودی
اثربخشی آموزش گروهی به روش انجمن پرخوران گمنام (OA) بر کیفیت زندگی و کاهش علائم اختلال پرخوری عصبی زنان و مردان شهرستان نجف آباد
سهیلا منتظری - آزاده آرمان پناه
مبنا سنجی صحت و بطلان در معاملات تجاری: تحلیلی بر آیات تجارت، دین و جعاله با تطبیق بر نظام حقوقی ایران
محمد جواد میرعلی - کامران باقرزاده همائی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3