0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور براضطراب امتحان در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر اصفهان
نویسندگان :
زهرا شرافت دراگانی
1
یوسف گرجی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور،اضطراب امتحان،دختر
چکیده :
The aim of this study was to determine the effectiveness of adolescent-centered mindfulness training on test anxiety in female high school students in Isfahan. The research method was a semi-experimental one with two experimental and control groups and three stages of pre-test, post-test and follow-up. The statistical population consisted of female high school students in Isfahan. 40 female high school students in Isfahan (20 in each group) were selected through multi-stage cluster sampling and based on the cut-off point of the Friedman Test Anxiety Questionnaire and were assigned to two random groups. The instrument used was the Friedman and Bends Jacob (1998) Test Anxiety Questionnaire. Adolescent-centered mindfulness training was provided in 8 sessions. The data were analyzed in descriptive and inferential (Shapiro-Wilk, variance) using SPSS software. The findings of the study showed that adolescent-centered mindfulness training has a significant effect on test anxiety in female high school students in Isfahan. The adolescent-centered mindfulness training had an effect of 23.2 percent. Therefore, it can be concluded that schools can reduce students' test anxiety by implementing adolescent-centered mindfulness training, and through this, students can achieve academic success.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های اخلاقی در کلاس مجازی
زهرا مردانی - نصرالله قشقائی زاده
پیش بینی تاب آوری تحصیلی براساس خودکارآمدپنداری شخصی، اجتناب شناختی و شایستگی هیجانی داوطلبان کنکورسراسری شهراصفهان
حسین رضایی - کاظم قجاوند
بررسی نقش دارایی های رشدی در نوجوانان 15تا18 سال شهر اصفهان برمبنای پایه تحصیلی
زهرا اقاجانی فشارکی - محمدرضا عابدی - سیداسماعیل موسوی
پیش بینی خودتنظیمی تحصیلی براساس رفتارهای بازدارنده سبک زندگی تحصیلی سلامت محور در نوجوانان
مهسا عرفانی پور
ساخت و هنجاریابی مقیاس تکاملی (اجتماعی، عاطفی، ارتباطی، شناختی و فیزیکی) کودکان رده ی سنی صفر تا 8 ماهگی در شهر اصفهان در سال 1403-1402
خدیجه نصراصفهانی - یوسف گرجی
مطالعه کیفی رابطه یابی سیستم زندگی انسانی و سیستم حیوانی ( فیل ها) در مفهوم مهاجرت و گسلش عاطفی
نادیا همتی - سید اسماعیل موسوی - کاظم قجاوند
پیش بینی دلزدگی زناشویی براساس سبک های حل تعارض و مسئولیت پذیری با توجه به نقش میانجی هوش عاطفی در زنان شهر مبارکه
طاهره اکبری بیشه - محمدرضا ایروانی
اثر بخشی آموزش فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و اعتیاد به فضای مجازی نوجوانان گیمر شهرستان اصفهان
سجاد شهسوارزاده - احمد مسائلی
تاثیر بسته مراقبت والدینی بر تاب آوری کودکان مبتلابه دیابت نوع یک
خدیجه بلکامه - زینب ساکتی
شناسایی مولفه های رضایت زناشویی براساس رهیافتهای نهج البلاغه
سمانه نیلفروش زاده - کیومرث فرحبخش - مصطفی خانزاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1