0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان
نویسندگان :
مهدیه صفری
1
قدرت اله زارعان
2
1- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی،تاب آوری،دانش آموزان متوسطه اول
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان بود. این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر عبارت است از کلیه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان درسال تحصیلی 1403-1402 بودند. نمونه اين تحقيق مشتمل بر 30 نفر از جامعه مذكور بود كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري دردسترس استفاده شدو به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. هر گروه 15 نفر بود. ابزار اندازه گیری تحقیق حاضر پرسشنامه تاب آوری كانرو و ديويدسون (2003) بود. ابتدا از گروه آزمایش و گروه کنترل، پیش آزمون گرفته شد سپس گروه آزمایش در معرض مداخله قرار گرفت؛ اجرای جلسات آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر اساس کتاب دال، استوارت، مارتل و کاپلان (2015) و نیز جلسات ذهن آگاهی بر اساس بسته ی مدون شده توسط بان و مارلات (2011) در 8 جلسه 90 دقیقهای و به صورت هفتهای اجرا گردید. پس از انجام مداخلات، پس آزمونی از گروههای آزمایشی و گواﻩ گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری مانند میانگین و انحراف معیار و . . . استفاده شد. همچنین از آمار استنباطی برای پیش فرض ها استفاده شد. علاوه بر آن از تحلیل کواریانس چندمتغیره (مانکووا) و تک متغیره (آنکووا) برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی باعث بهبود افزایش تاب آوری (28/676 F=) در آزمودنی ها میشود. بنابراین با بکارگیری آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی در افراد، سبب بهبود افزایش تاب آوری می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ساخت و هنجاریابی مقیاس تکاملی (اجتماعی، عاطفی، ارتباطی، شناختی و فیزیکی) کودکان رده ی سنی صفر تا 8 ماهگی در شهر اصفهان در سال 1403-1402
خدیجه نصراصفهانی - یوسف گرجی
اثربخشی خانواده درمانی شناختی رفتاری بر افزایش بخشایشگری و کاهش دلزدگی زناشویی زوجین مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
طیبه فتحی بهرام آبادی - نیره آرین فر
مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه عدالت
زهرا میرممتاز
عنوان مقاله: پیش بینی احساس تنهایی بر اساس اجتناب شناختی در دختران جوان سنین 20 تا 25 سال شهر شاهین شهر
معصومه طاهری - عاطفه حیرت
پیش بینی احساس تنهایی بر اساس کمال گرایی در دختران جوان سنین 20 تا 25 سال شهر شاهین شهر
معصومه طاهری - عاطفه حیرت
اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر ابرازگری هیجانی در نوجوانان پسر متعارض با والدین
فرهاد ریئسی - میلاد عابدی
راه کارهای بهتر زیستن و تربیت صحیح فرزندان
ریحانه ترابی
پیش بینی ترک خدمت براساس خشنودی شغلی و مولفه های (ماهیت، سرپرست، همکار، ترفیع کاری، حقوق، محیط کار) در بین کارکنان ستادی نواحی آموزش پرورش شهر اصفهان
شیوا تاجمیرریاحی - مهدی خوروش
پیش بینی بدریخت انگاری بدنی بر اساس کنترل فکر با نقش میانجیگرانه خودمهارگری معنوی در زنان شهر اصفهان
مریم باقرزاده - عاطفه حیرت
تأثیر هوش مصنوعی بر استقلال حقوقی دولتها در نظام اقتصاد دیجیتال
شهناز شمس - مسعود راعی - علیرضا انصاری مهیاری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3