0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان
نویسندگان :
مهدیه صفری
1
قدرت اله زارعان
2
1- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی،تاب آوری،دانش آموزان متوسطه اول
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان بود. این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر عبارت است از کلیه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان درسال تحصیلی 1403-1402 بودند. نمونه اين تحقيق مشتمل بر 30 نفر از جامعه مذكور بود كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري دردسترس استفاده شدو به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. هر گروه 15 نفر بود. ابزار اندازه گیری تحقیق حاضر پرسشنامه تاب آوری كانرو و ديويدسون (2003) بود. ابتدا از گروه آزمایش و گروه کنترل، پیش آزمون گرفته شد سپس گروه آزمایش در معرض مداخله قرار گرفت؛ اجرای جلسات آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر اساس کتاب دال، استوارت، مارتل و کاپلان (2015) و نیز جلسات ذهن آگاهی بر اساس بسته ی مدون شده توسط بان و مارلات (2011) در 8 جلسه 90 دقیقهای و به صورت هفتهای اجرا گردید. پس از انجام مداخلات، پس آزمونی از گروههای آزمایشی و گواﻩ گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری مانند میانگین و انحراف معیار و . . . استفاده شد. همچنین از آمار استنباطی برای پیش فرض ها استفاده شد. علاوه بر آن از تحلیل کواریانس چندمتغیره (مانکووا) و تک متغیره (آنکووا) برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی باعث بهبود افزایش تاب آوری (28/676 F=) در آزمودنی ها میشود. بنابراین با بکارگیری آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی در افراد، سبب بهبود افزایش تاب آوری می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر ابرازگری هیجانی، خودکنترلی در نوجوانان دختر دارای تعارض با والدین
نیلوفر حسینی فالحی - محسن لعلی
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر منابع روانی اجتماعی زنان متاهل شهر اصفهان
مژگان شکراللهی - زهرا صفری
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر کارکردهای اجرایی در زنان دارای نشانگان وسواس فکری - عملی
الهام کاظمی - فاطمه ایزدی
اثربخشی خانواده درمانی شناختی رفتاری بر افزایش بخشایشگری و کاهش دلزدگی زناشویی زوجین مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان
طیبه فتحی بهرام آبادی - نیره آرین فر
تدوین و اعتباریابی بسته قصه درمانی همراه با ایفای نقش مبتنی بر داستانهای ایرانی در کودکان پیشدبستانی
لیلا آقامحمدی - سمیه آقامحمدی
بررسی کیفی علت یابی زمان جدایی بر اساس نظریه موری بوئن در زنان مطلقه شهر اصفهان
زهرا احدی فرد - اسماعیل موسوی
اثربخشی بازیدرمانی دلبستگی محور بر رفتارهای بازداری نشده کودکان پیشدبستانی شهرستان نجفآباد
مریم عباسی - زهرا قاسمی
تاثیر آموزش مهارت های جنسی بر کیفیت روابط زناشویی و عملکرد جنسی در زنان هیستریکتومی شهر اصفهان
زهرا لطیفی خواه - شاپور سلمانوند
سلامت روان سالمندان: بررسی نیازهای خاص سالمندان و توسعه مداخلات پرستاری برای بهبود کیفیت زندگی آنها
ابوالفضل شریفی کلیشادی - امیر جعفری - محمد مهدی اورکی - فاطمه سمنان
اثربخشی آموزش سیستمی بر اجتناب شناختی و مولفه های آن در زوجین با تجربه ی سوگ
سرور عزیزی - محمود شریفی اصفهانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1