0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر ناگویی هیجانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان
نویسندگان :
زهرا جوادی
1
میلاد عابدی قلیچ قشلاقی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش گروهی تنظیم هیجان،ناگویی هیجانی،سوگ پیچیده
چکیده :
این پژوهش بهمنظور اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر ناگویی هیجانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان، انجام شد. پژوهش حاضر یک مطالعه نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیهی دختران 18 تا 35 سال شهر اصفهان در سال 1403 تشکیل دادند، که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 30 دختر انتخاب و بهروش تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) گمارده شدند. جهت جمعآوری دادههای پژوهش از پرسشنامه پرسشنامه مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو (باگبی و همکاران، 1994) و پرسشنامه سوگ پیچیده پریگرسون و ماسیچواسکی (1995) استفاده شد. جلسات آموزشی تنظیم هیجان گراس (2015) برای گروه آزمایش در 8 جلسهی 90 دقیقهای انجام گردید. نتایج با استفاده از آمار توصیفی و تحلیل کواریانس یک و چند متغیره با استفاده از نرمافزار spss-26 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل دادهها نشان داد آموزش گروهی تنظیم هیجان بر ناگویی هیجانی (دشواری در شناسایی احساسات، دشواری در توصیف احساسات و تفکر عینی) دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان مؤثر است (01/0>P). بنابراین پیشنهاد میشود که از این راهبرد آموزشی - درمانی در نهادهای آموزشی، درمانی مانند کلینیکهای تخصصی بهجهت اهمیت در تأمین سلامت روانشناختی افراد به کار گرفته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه پرخاشگری کودکم را بهبود ببخشم؟
سمانه اکبریان
چارچوبهای بینالمللی امنیت سایبری در حمایت از کسبوکارهای انلاین در مواجهه با حملات سایبری
کیان جعفری - مسعود راعی - علیرضا انصاری مهیاری
بررسی تاثیر روان درمانی تروماTIMBER بر تفکر تاملی در افراد مبتلا به تروما
مریم سبحانی - سیما عندلیب
اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر ابرازگری هیجانی، خودکنترلی در نوجوانان دختر دارای تعارض با والدین
نیلوفر حسینی فالحی - محسن لعلی
تأثیر تربیتبدنی بر روی بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دورهی ابتدایی
نگار ترکی
رابطه ترس از ارزیابی منفی و علائم افسردگی با نوموفوبیا در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران مرکزی
فاطمه روحانی - زهرا بت شکن
پیش بینی بدریخت انگاری بدنی بر اساس کنترل فکر با نقش میانجیگرانه خودمهارگری معنوی در زنان شهر اصفهان
مریم باقرزاده - عاطفه حیرت
تحلیل نظامهای حقوقی در مالکیت اختراعات تولیدشده توسط هوش مصنوعی
غزاله شاهین زاده - فاطمه السادات قریشی محمدی
اثربخشی آموزش پیش از ازدواج با رویکرد انتخاب گلاسر بر قدرت تصمیمگیری در دختران 19 تا 29 ساله مجرد در آستانه ازدواج شهر
مریم کاملی - حسنعلی بختیار نصرآبادی
پیش بینی تاب آوری تحصیلی براساس خودکارآمدپنداری شخصی، اجتناب شناختی و شایستگی هیجانی داوطلبان کنکورسراسری شهراصفهان
حسین رضایی - کاظم قجاوند
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3