0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر ناگویی هیجانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان
نویسندگان :
زهرا جوادی
1
میلاد عابدی قلیچ قشلاقی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
آموزش گروهی تنظیم هیجان،ناگویی هیجانی،سوگ پیچیده
چکیده :
این پژوهش بهمنظور اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان بر ناگویی هیجانی در دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان، انجام شد. پژوهش حاضر یک مطالعه نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیهی دختران 18 تا 35 سال شهر اصفهان در سال 1403 تشکیل دادند، که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 30 دختر انتخاب و بهروش تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) گمارده شدند. جهت جمعآوری دادههای پژوهش از پرسشنامه پرسشنامه مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو (باگبی و همکاران، 1994) و پرسشنامه سوگ پیچیده پریگرسون و ماسیچواسکی (1995) استفاده شد. جلسات آموزشی تنظیم هیجان گراس (2015) برای گروه آزمایش در 8 جلسهی 90 دقیقهای انجام گردید. نتایج با استفاده از آمار توصیفی و تحلیل کواریانس یک و چند متغیره با استفاده از نرمافزار spss-26 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل دادهها نشان داد آموزش گروهی تنظیم هیجان بر ناگویی هیجانی (دشواری در شناسایی احساسات، دشواری در توصیف احساسات و تفکر عینی) دختران دارای اختلال سوگ پیچیده پایدار شهر اصفهان مؤثر است (01/0>P). بنابراین پیشنهاد میشود که از این راهبرد آموزشی - درمانی در نهادهای آموزشی، درمانی مانند کلینیکهای تخصصی بهجهت اهمیت در تأمین سلامت روانشناختی افراد به کار گرفته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر بسته مراقبت والدینی بر تاب آوری کودکان مبتلابه دیابت نوع یک
خدیجه بلکامه - زینب ساکتی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر خودمراقبتی و تحمل پریشانی بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر
مائده آریانیان - مهناز عدالت پناه
پیش بینی اقدام به خودکشی مجدد بر اساس غفلت عاطفی در نوجوانان دارای سابقه اقدام به خودکشی ناکامل در شهرستان شهرضا
ریحانه السادات صفائی - یوسف گرجی
اثر بخشی درمان فراتشخیصی بر اضطراب کودکان 6 تا 12سال شهر اصفهان
سمیرا صابری - پروین جمشیدیان قلعهشاهی
اثربخشی زوجدرمانی هیجان مدار بر دانش و نگرش جنسی، صمیمت زناشویی و انسجام خانوادگی (مطالعه موردی: زوجین 30 تا 50 ساله مراجعه کننده به کلینیکهای روانشناسی شهر بوشهر)
آمنه جهان افروز - ناصر امینی
اثربخشی طرحواره درمانی بر خودابرازی در افراد دارای لکنت زبان 18 تا 35 سال شهر اصفهان
زهرا حیاتی - مهدی خوروش
اثربخشی آموزش ذهنی سازی خانواده بر کیفیت زندگی مشترک و تجربه صمیمیت جنسی بین زنان
سمیرا کاروان - عاطفه حیرت
شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های اخلاقی در کلاس مجازی
زهرا مردانی - نصرالله قشقائی زاده
ساخت و هنجاریابی مقیاس تکاملی (اجتماعی، عاطفی، ارتباطی، شناختی و فیزیکی) کودکان رده ی سنی صفر تا 8 ماهگی در شهر اصفهان در سال 1403-1402
خدیجه نصراصفهانی - یوسف گرجی
اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم
فاطمه حمیدی نجف آبادی - مهدی تبریزی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1