0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش انگیزش مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دارای استرس تحصیلی پایه اول متوسطه در اصفهان در سال 1403-1402
نویسندگان :
شکیبا شهبازی دستجرده
1
فاطمه کرباسی زاده اصفهانی
2
1- دانشگاه ازاداسلامی خمینی شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
نگیزش مبتنی،خودناتوان سازی تحصیلی،تغییر ذهنیت دوئیک
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش انگیزش مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دارای استرس تحصیلی پایه اول متوسطه در اصفهان بود.این پژوهش از نوع نیمه ازمایشی بود که با طرح پیش ازمون-پس ازمون با گروه کنترل اجرا گردید. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه شهر اصفهان در سال 1402-1403 بودکه به صورت خوشه ای چند مرحله ای و از میان 6 ناحیه آموزش و پرورش یک ناحیه و سپس یک مدرسه به تصادف انتخاب شد. سپس توزیع پرسشنامه استرس تحصیلی (گادزلا، 1991) به منظور غربال گری انجام گرفت و از میان افرادی که نمره بالا کسب کردند 40 نفر نمونه انتخاب شدند و سپس به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. پرسشنامه خودناتوان سازی تحصیلی (شوینگر و استینسمر، 2011) بر روی هر دو گروه اجرا شد. گروه آزمایش تحت برنامه انگیزشی مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک (بر اساس برنامه تغییر ذهنیت دوئیک، 2006) طی 8 جلسه 90 دقیقه ای به صورت گروهی قرار گرفت و گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. پس از پایان جلسات آموزشی گروه آزمایش ، هر دو گروه مجددا پرسشنامه ها را تکمیل کردند. در نهایت اطلاعات جمع آوری شده توسط نرمافزارspss(26) تجزیه وتحلیل شد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که آموزش انگیزش مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دختر دارای استرس تحصیلی پایه اول متوسطه شهراصفهان اثر گذار است. (19/34f=،05/0>p)
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
امکانسنجی جرمانگاری رفتارهای مجازی در متاورس: واقعیت یا توهّم حقوقی؟
مهشید کشاورز
بررسی تاثیر روان درمانی تحلیلی-کارکردی بر رابطه والد-فرزندی مادران دارای فرزند کم توان ذهنی در شهرستان لنجان در سال 1403
نوشین نوری - زهرا بت شکن
اثربخشی آموزش گروهی به روش انجمن پرخوران گمنام (OA) بر کیفیت زندگی و کاهش علائم اختلال پرخوری عصبی زنان و مردان شهرستان نجف آباد
سهیلا منتظری - آزاده آرمان پناه
تعادل میان امنیت ملی وآزادی های فردی در فضای مجازی بستر ساز رشد و توسعه کسب و کارها
محمد حسین بختگی - عباس مرادی
ظرفیت ها و چالشهای درمان تعارضات خانوادگی با رویکرد ساختاری
لیلا بادرنج بویه - مهدی محمودی
رابطه ترس از ارزیابی منفی و علائم افسردگی با نوموفوبیا در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران مرکزی
فاطمه روحانی - زهرا بت شکن
ماهیت حقوقی توکن های غیر مثلی در حقوق مالکیت فکری و انتقال آن در حقوق ایران و ایالات متحده آمریکا
محمد لطفی - داوود نصیران
پیش بینی اعتیاد به اینترنت براساس خودکنترلی و تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر
زهرا امینی ولاشانی - مهدی خوروش
اثربخشی بازیدرمانی دلبستگی محور بر رفتارهای بازداری نشده کودکان پیشدبستانی شهرستان نجفآباد
مریم عباسی - زهرا قاسمی
بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با امید به زندگی زنان سرپرست خانواده
شراره بنائی - آرزو مجرد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3