0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی،مشاوره و مددکاری اجتماعی
اثربخشی آموزش انگیزش مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دارای استرس تحصیلی پایه اول متوسطه در اصفهان در سال 1403-1402
نویسندگان :
شکیبا شهبازی دستجرده
1
فاطمه کرباسی زاده اصفهانی
2
1- دانشگاه ازاداسلامی خمینی شهر
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
نگیزش مبتنی،خودناتوان سازی تحصیلی،تغییر ذهنیت دوئیک
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش انگیزش مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دارای استرس تحصیلی پایه اول متوسطه در اصفهان بود.این پژوهش از نوع نیمه ازمایشی بود که با طرح پیش ازمون-پس ازمون با گروه کنترل اجرا گردید. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه شهر اصفهان در سال 1402-1403 بودکه به صورت خوشه ای چند مرحله ای و از میان 6 ناحیه آموزش و پرورش یک ناحیه و سپس یک مدرسه به تصادف انتخاب شد. سپس توزیع پرسشنامه استرس تحصیلی (گادزلا، 1991) به منظور غربال گری انجام گرفت و از میان افرادی که نمره بالا کسب کردند 40 نفر نمونه انتخاب شدند و سپس به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. پرسشنامه خودناتوان سازی تحصیلی (شوینگر و استینسمر، 2011) بر روی هر دو گروه اجرا شد. گروه آزمایش تحت برنامه انگیزشی مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک (بر اساس برنامه تغییر ذهنیت دوئیک، 2006) طی 8 جلسه 90 دقیقه ای به صورت گروهی قرار گرفت و گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. پس از پایان جلسات آموزشی گروه آزمایش ، هر دو گروه مجددا پرسشنامه ها را تکمیل کردند. در نهایت اطلاعات جمع آوری شده توسط نرمافزارspss(26) تجزیه وتحلیل شد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که آموزش انگیزش مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دختر دارای استرس تحصیلی پایه اول متوسطه شهراصفهان اثر گذار است. (19/34f=،05/0>p)
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی بدریخت انگاری بدنی بر اساس کنترل فکر با نقش میانجیگرانه خودمهارگری معنوی در زنان شهر اصفهان
مریم باقرزاده - عاطفه حیرت
اثربخشی مشاوره شغلی به شیوه سازگاری دیویس بر کارآمدی شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان زن شهرستان نجف آباد
مرضیه جمال زاده - زهرا قجاوند
پیش بینی بهزیستی فاعلی براساس تمایزیافتگی خود و خردمندی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر
مائده آریانیان - مهناز عدالت پناه
پیش بینی سندرم ایمپاستر بر اساس طرحواره نقص و شرم در زنان با نشانگان شخصیت وسواسی جبری در استان اصفهان
یاسمن سادات ابراهیمیان - فاطمه ایزدی
پیشبینی سندرم ایمپاستر بر اساس طرحواره معیارهای سرسختانه در زنان با نشانگان شخصیت وسواسی جبری در شهر اصفهان
یاسمن سادات ابراهیمیان - فاطمه ایزدی
اثربخشی آموزش تلفیقی درمان مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر کنترل تکانه دانش آموزان متوسطه اول شهر اصفهان
مهدیه صفری - قدرت اله زارعان
پیش بینی گرایش به اعتیاد براساس ترس از مسخره شدن و بی حوصلگی در نوجوانان پسر شهر اصفهان
ام البنین خانی - یدالله صفری دهنوی
پیش بینی ترک خدمت براساس خشنودی شغلی و مولفه های (ماهیت، سرپرست، همکار، ترفیع کاری، حقوق، محیط کار) در بین کارکنان ستادی نواحی آموزش پرورش شهر اصفهان
شیوا تاجمیرریاحی - مهدی خوروش
اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر کمالگرایی در نوجوانان دختر دوره متوسطه اول ناحیه 3 شهر اصفهان
مهری حیدری - یوسف گرجی
اثربخشی آموزش چشم انداز زمانی بر رضایت تحصیلی، افق زمانی، خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه متوسطه دوم
فاطمه حمیدی نجف آبادی - مهدی تبریزی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1